Skip to main content
Vraag

autisme en slecht in mijn vel

• January 21, 2026
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Hai! De laatste tijd kan ik niet slapen en ben elke dag moe. Ik kan me niet concentreren op school of wat anders. Mijn moeder zegt dat ik grote kans op autisme heb, maar ze het niet wil laten testten,behalve als het slecht met school gaat (wat dus niet goed gaat) ook snij ik mezelf weer en krijg ik paniekaanvallen elke avond van 20 minuten. Wat moet ik doen?

1 reactie

LunaKT
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • January 21, 2026

Hi, 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Luna (De Kindertelefoon)