Skip to main content

Hallo allen, 

Geen idee of iemand dit ziet maar bij deze:

 

Ik heb al een behoorlijke tijd de diagnose autisme spectrum stoornis. Sinds mn 11e (momenteel 18 jaar). Ik heb eerder nooit echt goede hulp gehad. Natuurlijk wel een beetje begeleiding aangezien ik de diagnose kreeg. 
momenteel loop ik heel erg vast. Het is een opstapeling van alles bij elkaar. Mijn opleiding loopt niet lekker, ik zit al lange tijd niet lekker in mijn vel, ik mag /kan niet sporten ivm corona, en de corona situatie. 
 

ik heb een aantal weken geleden op mijn opleiding verteld van mijn diagnose. Ik werd hier toe eigenlijk een beetje gedwongen. Omdat school totaal niet liep. Na een gesprek met mijn slber werd ik doorverwezen naar een zorgdecaan. Die zorgdecaan heeft mij doorverwezen naar de orthopedagogie van school. Dit gesprek heb ik na de vakantie. Hier zie ik best tegenop. Ik heb mijn diagnose nooit bespreekbaar gemaakt en heb het er verder ook eigenlijk nooit over. 
 

eigenlijk weet ook niemand van mijn diagnose. Ik wil niet raar gevonden worden. Althans, niet meer dan al is. Ik val natuurlijk al op. In mijn sociale vaardigheden, mijn tics en dingen die bij de diagnose komen kijken. 
 

hebben jullie misschien tips? Hoe ik me misschien wat beter ga voelen in deze klote tijd. 
en hoe ik de dingen beter bespreekbaar kan gaan maken?

 

dank jullie wel alvast :)

hii

heb jij medicijnen voor je autisme? zo niet, zou dat heel erg kunnen helpen. je kan je ouders zeggen dat je wilt proberen  of medicatie je helpt en of ze een afspraak voor je willen maken bij de huisarts. je wordt door doorgestuurd naar een speciale arts, dan zou je wat testjes moeten doen etc. om nog eens vast te stellen welke vorm van autisme je hebt. dan maken ze een plan welke medicijnen voor je zouden kunnen helpen.

maar een ding die medicijnen werken echt. je kan ook altijd ritalin gebruiken dat zorgt er voor dat je in je hoofd rustig wordt en dat je je beter kan focussen op 1 ding. maar ook dit moet je eerst net je huisarts bespreken.

 

xx


Reageer