Skip to main content

Hoi,

 

Ik zal mij kort even voorstellen,ik ben Deborah (niet mijn echte naam). Ik ben een meisje die in klas 2 zit. Ik hou van paarden, tekenen & video's bewerken. Ik voel mij jonger.

 

Ik weet nu ongeveer 3 maanden dat ik Autisme heb. Ik kan slecht tegen drukte.  Veelast van prikkels en geluiden. Daarom is het beter dat ik naar speciaal onderwijs ga,omdat ik het niet meer volhoud op mijn school. Het is te druk. Ik heb ook OCD (Dwangstoornis). Hier heb ik veel last van,in combinatie met Autisme is het best veel. Ik knijp mezelf ook wel eens.

 

Het is me aangeraden om medicijnen te gebruiken. Alleen vind ik het best eng, sommige mensen zeggen dat je bijwerkingen er van krijg. Maar ze zeggen dat het wel het beste is om te doen. Kan iemand mij iets meer uitleg er over geven? Als ik begin krijg ik wel eerst een lage dosering…

 

 

 

Hey Deborah! 
Ik snap wat je voelt, ik heb adhd en neem daar ook medicijnen voor. Ik heb ook een angst stoornis en eerst was ik heel bang voor de bijwerkingen. Maar dat viel uiteindelijk echt heel erg mee. Ik ben blij dat ik de medicijnen genomen heb! Ik wens je veel geluk<3


hey 

 

Alleen vind ik het best eng, sommige mensen zeggen dat je bijwerkingen er van krijg.

je kan in het begin bijwerkingen krijgen van medicijnen. maar die verdwijnen ook weer (meestal). een jaar geleden werd mij ook voor het eerst aangeraden om medicijnen te nemen. toen heb ik op internet voor dat ik ja zij heb ik de bijsluiter gelezen en heb ik de bijwerkingen afgewogen op het effect wat de medicatie zou kunnen doen. ja het was eng dat ik bepaalde dingen kon krijgen maar als ik met dat geholpen kon worden was dat fijn. 

dus ik raad jou aan om eerst goed naar de bijwerkingen te kijken en de nadelen op de voordelen aftewegen. en dat dan ook met je ouders te bespreken want zij kennen jou goed.

 

kijk ik heb een voorbeeld je kan van dat medicijn (ik weet niet of dat zo is hoor) minder eetlust krijgen en je hebt al ondergewicht. dan moeten jij, je ouders en je arts dat echt in de gaten gaan houden en als er dan meerdere van zulke dingen zijn waar je dan je twijfels bij hebt kan je uiteindelijk de beslissing nemen of je het wel of niet neemt. 

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

groetjes blue 


Hoi Deborah!

Wat lastig voor je! Ik snap je dilemma. Echter, ik denk niet dat ze je medicijnen gaan voorschrijven die je uiteindelijk meer bijwerkingen opleveren dan hoeveel last je nu hebt van bepaalde dingen.

De medicijnen zullen er echt voor zorgen dat jij je beter gaat voelen, en de eventuele bijwerkingen zullen minder erg zijn dan dat. Als dat niet zo is, en je bijwerkingen zijn wel erg, kan je dat ook aangeven en dan krijg je waarschijnlijk een andere soort. 

Je komt er alleen maar achter als je het probeert, je kan er altijd nog mee stoppen.. Ik denk alleen dat het wel meevalt, anders zouden ze je het niet voorschrijven.

Succes en ik ben benieuwd of je ze gaat nemen en hoe dat dan bevalt :)

Lizet


Reageer