Skip to main content
Vraag

autisme

• May 18, 2025
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi heb even een vraagje mij broertje heeft autisme. En word daardoor soms helemaal gek om de kleinste dingen een voorbeeld ik ben op een feestje en heb een glas drinken vast en gooi prongelijk zijn bouwek met blokken om zonder etenzie grijpt hij  dan na mij keel ik zeg dan mag ik dat glas weg zetten anders gaat het kapot dan zecht mij broertje ' het is toch niet mij glas' wat kan ik nu het best doen proberen los te komen? Of? Ik heb hier echt moeite mee wand ik sta al beken als de broer van... die iedereen om kleine dingen slaat 

3 reacties

• May 19, 2025

Hoe gaan je ouders daar mee om? En heb je wel eens online gezocht naar adviezen over autisme?

Autisten reageren toch heftig op prikkels en onverwachte dingen? Misschien daar iets mee doen? Of zijn er heel veel soorten autisme? Ik had ooit iemand bij paardrijden maar daar merkte je niet echt veel

aan… Is dat een uitzondering?

Krijgt je broer geen begeleiding om zijn autisme, want het klinkt best heftig allemaal. Sterkte!

(Misschien veel dingen buiten huis zoeken voor jezelf, want jij verdient ook aandacht!)

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

Sorry maar dit antwoord heb ik vaker gehoord ik ben opzoek naar een goed gesprek om hier over te praten wat soms werkt is om hem een hele moeilijke vraag te stellen en mij ouders laaten het gewoon gaan en daar mag ik ook wat van vinden 

• May 19, 2025

Maar een goed gesprek ga je niet vinden op zo’n forum als dit…

Je mag er zeker wat van vinden maar… Waarom deze reactie op de moeite die ik genomen heb voor een antwoord?

Als ik je reactie nu lees zou ik zeggen: zoek zelf ook echte hulp dan, zodat je je verhaal kwijt kan.

Succes!