auditieve en visuele hallucinaties

  • 15 March 2022
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heey,

Ik heb last van auditieve en visuele hallucinaties, oftewel ik zie en hoor dingen die andere niet zien/ horen. Ik heb er al last van sinds ik klein was en er is niet heel veel wat er aan gedaan kan worden, behalve medicatie wat mij redelijk goed helpt.

Ik ga binnenkort terug naar een opname. Omdat ik zelf heel erg in de put zit momenteel. Ik kan geen plezier meer halen uit het leven en ik heb impulsen die ervoor zorgen dat ik stupid things doe. Dit komt onder andere door de psychoses. Voor de mensen die niet bekent zijn met een pyschose. Het houdt eigenlijk in dat je het verschil tussen de werkelijkheid kwijt ben. Ik heb zo bijvoorbeeld een lange tijd gehad dat ik constant dacht dat ik achtervolgd werd.(wanen) Voornamelijk door de stemmen en de dingen die ik zie. (hallucinaties).

De reden dat ik dood wil en nu zelfs zo graag is omdat ik dus constant hoor van doe dit, pak dit en doe dat. Constant hoor ik alles wat gaat over hoe ik moet doodgaan. Ik wordt er gewoon gek van. Ik heb ook niks wat nog in deze wereld me liefde of vriendschap geeft. Vrienden heb ik niet. Want ik ben meer bij de dokters dan thuis of op school. Ik volg een speciaal rooster op school waardoor ik alleen naar school ga voor toetsen. De rest volg en studeer ik thuis. Dit gaat me redelijk goed af. Ik woon bij me oom en tante. Me pa zit in de gevangenis en me moeder is een tijdje geleden overleden aan de gevolgen van kanker. Me oom en tante geven me wel wat liefde maar het is toch anders dan je eigen ouders. Ik mag me pa niet opzoeken van me tante, omdat die iets slechts zou hebben gedaan. Ik kan dat ene kant wel voorstellen maar toch zou ik hem ooit nog wel is willen spreken. Al is het maar voor heel even. 

Ik heb ook een nichtje die ik zie als me zus. Ze is net zo oud als ik en we zijn best goed bevriend. Ze begrijpt me situatie en ze is ook de enigste waar ik wel is mee kan praten. En de doktors ofc.

Ik heb moeite om me te concentreren op dingen. Me gedachten gaan eigenlijk constant over al naar toe. Dus het kan zijn dat me toekomstige topics net zoals deze een beetje rommelig zijn. Sorry daarvoor!

Ik wou gewoon even me verhaal opschrijven hier. Zodat mensen weten wie ik ben en niet dat ik als een wild vreemde reageer op topics.

See ya!

RealX


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi heel veel sterkte ! Wat kun je zeggen:blush:  ik wens je toe dat het allemaal beter zal gaan, dat je kracht vind en weer ergens plezier uit kan halen. Sorry ik zeg het vast niet zo handig maar ik bedoel het goed !  Ik hoop dat het beter zal gaan :)

Groetjes liefs Julian X

Enorm veel sterkte, ook met je opname. Hopelijk helpt het je dat je het hier kan delen.

Reageer