Skip to main content

Heyy guys

Ik begin dus steeds vaker verlegen te worden in publiek of dingen niet meer te durven zeg maar en mijn vriendin (F) heeft Sociale Anxiety ik zelf heb Anxiety maar ik weet dus niet zeker of ik ook sociale anxiety heb ik heb een paar testen online gedaan en die scorre best wel hoog? maar hoe weet ik of ik die testen kan vertrouwen 

Wat zouden jullie doen? hebben jullie tips?

Hey!

Ik snap heel erg hoe je je voelt en je bent hier zeker niet alleen in. Ik heb zelf ook de diagnose social anxiety, maar het heeft heel lang geduurd voordat ik actie durfde te ondernemen om dit officieel te laten bevestigen.

Als je zelf merkt dat je last krijgt van bepaalde symptomen die met anxiety te maken hebben, kan je het beste een gesprek aangaan met je ouders of iemand anders in je omgeving waar je je prettig bij voelt. Bespreek met diegene waar je last van hebt en vraag eventueel om advies. Daarna kan je, als je dit wilt, naar je huisarts gaan om het hierover te hebben. Je huisarts zou je door kunnen wijzen naar een psycholoog of iets anders. Deze psycholoog kan je vervolgens helpen met je situatie en tips geven om ermee om te gaan.

Wat je vooral niet moet doen is zelf een diagnose opstellen. Testen online kunnen handig zijn om een beter beeld van je situatie te krijgen, maar dit is geen officiële diagnose. Hiervoor zul je echt naar een psycholoog of huisarts moeten. Alleen zij kunnen je een echte diagnose geven. Dit is ook wat ik uiteindelijk gedaan heb en dit raad ik je echt aan!

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Nog heel veel succes! 


Reageer