Vraag

anorexia/bolimia

  • 12 August 2022
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hoi iedereen

ik vertel het maar gelijk ik heb moeite met eten..

sinds december 2022 is het eigenlijk echt begonnen, daarvoor ook al een beetje maar dat was niet heel erg. In december verheugde ik mij heel erg op de zomer in bikini rondlopen maar dat kon niet want ik was dik en lelijk dus ik begon met afvallenn.. het begon onschuldig gewoon net iets gezonder en net iets minder eten. Ik merkte al snel dat het niet echt hielp☹️ Dus ik begon met bijna niks eten op een dag alleen avondeten. Ik stikte ook van honger ik ben in die tijd zo een 3 kilo afgevallen opgegevemoment was het weer niet (snel) genoeg dus ik begon met sporten ik sportte al maar nu echt workouts ens. En in maart ergens begon ik met kotsen😞 eerst heel onschuldig zo een 1x per week nu zit ik hier (8 kilo lichter dan december) elke dag zo een 5x te kotsen🤓 ook ben ik begonnen met sh heel lang verhaal en dat ga ik nu ook uitleggen. Een vriendin van mij (soortvan vriendin want het cc komt maar van 1 kant) die had een relatie met een meisje, zij is bi. Ik wist nog helemaal niks van mij indentiteit ens. Maar ik was oppeens verliefd op dat meisje.. maar dat meisje heeft met mijn vriendin gekregen en ze had dus uiteindelijk voor haar gekozen💔 het was mijn eerste liefde ik was zo onzeker geworden toen door mijn vriendin want zij is wel dun. Toen werd ik boos op mijzelf! Waarom ben ik niet dun?! En waarom wtf ben ik gay?! Opgegevemoment was het uit gegaan☹️ Toen werd zij verliefd op mij maar het was dus de ex met mijn vriendin ik had heel even met haar maar toen gelijk uitgemaakt omdat mijn vriendin het echt niet vond kunnen en boos werd en al mijn vriendinnen werden ook boos (maar zij weten helemaal niks van mij) dat meisje was de enige wie wist van mij sh van mijn bolimia/anorexia idk wat het is. Zij was mijn steun en nu ben ik haar kwijt😞 ik was toch haar 2e keus maar alsnog met haar kon ik erover praten! Die ene vriendin praat nooit eigenlijk met mij ze weet ook helemaal niks van mij situatie ik vraag wel heel vaak (nu in de zomervakantie ) hoe het met haar gaat ik krijg altijd een lang bericht terug over hoe leuk leven zij wel niet heeft maar ze heeft nog nooit gevraagd hoe het met mij gaat. Mijn familie weet helemaal niks van mijn situatie . Papa zei laatst dat ik wel een frikandelletje extra mocht eten. Hij heeft ook niet door dat als we snackbar bestellen dat ik niks neem! Verder twijfel ik ook of ik depri ben ik bedoel bij mijn vriendinnen ben ik wel echt happy maar alleen ben ik altijd wel sad, ik wil niet dood verder. Iniedergeval dit was mijn verhaal vragen/tips zijn heel erg welkom

 

xxx


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anonymous_dgxx,

Wat naar allemaal!

Je bent echt niet te dik! Zoals je je vader al hoorde zeggen, mag je wel wat meer eten. Dat zou hij echt niet zeggen als je te dik bent.

Ik denk dat het handig is als je naar een psycholoog gaat. Die helpt je dan met je anorexia/bolimia. Je hoeft je er namelijk echt niet voor te schamen! Ook kan je het aan je ouders vertellen (als je dat wilt), zodat zij je ook kunnen steunen en rekening met je kunnen houden. Zij willen waarschijnlijk ook het beste voor hun dochter.

Als je alleen bent, kan je misschien afleidende dingen doen, of iets van een hobby. Je moet naar een beetje kijken wat je leuk vindt.

Succes!

Groetjes iemand.

 

Ik weet zo goed als niks van anorexia (bij bolima heb je eetbuien en probeer je daarnaast ook af te vallen). Ik denk dat het goed zou zijn als je tevreden met je lichaam zou kunnen worden zonder te weinig te eten. Het helpt natuurlijk als je iemand hebt waar je er mee over kan praten. Dus ik zou kunnen proberen weer met dat meisje in contact te komen die je steun is (als dat kan?).  Misschien kan je ook een beetje opbouwen met eten zodat je je niet meteen rot voelt maar toch wat eet? Uiteindelijk is het idee natuurlijk dat je tevreden kan zijn, terwijl je gezond eet. Je zou je ook bij de huisarts kunnen diagnosticeren en worden behandeld, maar ik weet niet of je dat wilt.

Maar either way, succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Reageer