Vraag

Anorexia

  • 5 April 2020
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben Teddy, 16 jaar. 

Ik weet vrij zeker dat ik anorexia heb, ik ben zonder dat mijn ouders het wisten naar de huisarts gegaan en zij had dit bevestigd. Maar om een diagnose te stellen moest ik nog naar een psycholoog maar dat kon niet omdat mijn ouders er niets van weten. Ik heb er meerdere keren geprobeerd erover te praten met mijn moeder maar ze nam me niet serieus. Ook snijd ik mezelf en voel ik me down. Ik vind het niet fijn thuis en ik heb een hekel aan mijn ouders, mijn ouders hebben me naar meerdere zorginstellingen gestuurd omdat ze denken dat ik mentaal niet in orde ben en ze hebben ook verzonnen dat ik odd zou hebben maar eigenlijk ligt het aan hun en hun opvoeding. Er is gekeken naar uit huis plaatsing maar niemand verteld mij ooit wat ze precies van me willen dus ben ik hier niet mee akkoord gegaan. Ik wil wel weg maar ik wil eerst weten waar ik terecht kom. Verder ben ik 'verslaafd' aan alcohol maar omdat ik nu binnen zit en alleen naar buiten mag om de hond uit te laten of rennen kan ik niet aan alcohol kopen aangezien mijn ouders zelf niet drinken.

Ik mis mijn vrienden heel erg door dit corona gedoe en zelfs mijn leraren mis ik. Ik wil heel graag weg thuis want mijn ouders irriteren me heel erg. 

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een zelfmoordpoging gedaan. Twee keer eerder had ik ook al geprobeerd zelfmoord te plegen door een 'overdosis' water maar ik werd er te misselijk van om genoeg wster binnen te kunnen krijgen/houden. De laatste keer had ik pillen opgelost in water en in korte tijdbopgedronken, ook hier werd ik alleen maar misselijk en duizelig van. 

Ik ben er echt helemaal klaar mee alles is kut en ik heb niemand. Ik heb wel een beste vriendin maar ik ben niet haar beste vriendinnen. Mijn andere vrienden zijn er wel voor me maar ik heb het gevoel dat iedereen me ieritant vind.


2 reacties

Hey Teddy

 

Wat heftig wat er zoal in en rond je omgaat. Niet fijn hoe je ouders je niet serieus lijken te nemen in verband met je eetstoornis. Ik kan me voorstellen dat al deze dingen ertoe leiden dat de moed je in de schoenen zinkt. 

 

Goed dat je de huisarts opgezocht hebt. Weet de huisarts van hetgeen wat er naast de eetstoornis speelt? Weet deze bijvoorbeeld van de suïcide pogingen, de automutilatie, je thuissituatie? Het lijkt me namelijk nuttig om al deze dingen op een rijtje te vertellen. De huisarts is zeg maar een portaal tot hulp, maar kan pas goed helpen als deze van alles op de hoogte is. 

 

Zou je naar een psycholoog durven, ook als je ouders erachter komen? Je zou de huisarts groen licht kunnen geven om voor jou een psycholoog te regelen. Je ouders die daar dan misschien achter zullen komen, zouden op die manier kunnen inzien dat er wel degelijk wat aan de hand is. 

 

Gr. Kenshin

Hey teddyyy,

Wat klinkt jouw situatie lastig zeg! Wat naar dat dit allemaal speelt!

Allereerst wil ik je vertellen dat ik het erg knap van je vind dat je naar je huisarts bent gegaan. Helaas geloofden je ouders je niet. Wat stom zeg! Zou je huisarts hier iets in kunnen betekenen? Bijvoorbeeld door een keer te bellen (ik denk dat dat de beste optie is nu in deze corona tijden) met je ouders?

Ik vind het best tegenstrijdig dat je ouders je niet serieus nemen met je eetproblematiek, maar je wel naar verschillende zorginstellingen hebben gestuurd. Heb jij een idee waar die logica vandaan komt?

Je wil wel graag uit huis en mensen hebben ooit aangeboden om je hiermee te helpen. Dit heb je toen afgewezen, omdat het voor jou niet duidelijk was wat er dan allemaal ging gebeuren. Begrijp ik dat goed? Zou je deze mensen misschien kunnen contacteren en om meer informatie kunnen vragen? Als dit niet kan, zou je dan hier naar kunnen informeren bij je huisarts?

Je hebt ook nog een negatieve relatie met alcohol. Wat vervelend! Het lijkt me ook heel lastig om nu te dealen met eventuele afkickverschijnselen, of heb je daar geen last van? Ook dit lijkt me goed om bij je huisarts te melden!

Ik vind het best heftig om te horen dat je tot 2 keer toe hebt geprobeerd een einde aan je leven te maken. Heb je dit ooit met iemand gedeeld?

Verder snap ik heel goed dat je school en je vrienden mist. Het is ook heel normaal om je ouders helemaal zat te worden, zeker als jullie al niet zo lekker gingen. Is het een optie om een keer te videobellen met een vriend(in) of een wandeling of fietstocht te maken waarbij jullie gewoon 2 meter afstand houden? Op die manier kom je het huis uit én heb je even contact. Je kan overigens ook zelf besluiten om even een ommetje te maken of ergens heen te fietsen. Dat is niet verboden, zo lang je maar goed afstand houdt van iedereen! 

Denk je dat je hier iets mee kan?

Gr. Pin

Reageer