Vraag

angstoornis vertellen

  • 24 January 2021
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Heeyy iedereenn,

Ik heb laatst natuurlijk een topic geplaatst over me angststoornis en kreeg ik als tip om naar de huisarts te gaan en daarna mezelf te laten door verwijzen. Hoe kan ik dit het best tegen mijn ouders vertellen? Hun weten wel over mijn angststoornis maar niet dat ik er zo erg mee zit… Hun zijn meestal ook van die ouders die alles gaan “aan kijken”. Waarschijnlijk zouden ze ook denken dat ik overdijf en dat het allemaal te overdreven is... Iemand tips?


2 reacties

Hee Dancer34,

Wat goed dat je naar aanleiding van de reacties op je vorige topic naar de huisarts gaat en dit tegen je ouders wil vertellen!

Wat meestal helpt is dat je van tevoren bedenkt wat je wil vertellen. Schrijf bijvoorbeeld wat punten op een briefje en houd dat erbij tijdens het gesprek.

Een brief schrijven. Schrijf een brief waarin je uitlegt en vertelt aan je ouders wat je kwijt wilt en waarmee je zit, je kunt die brief dan aan je ouders voorlezen.

Of je schrijft een brief en geeft die aan je ouders. Daarna zullen ze er waarschijnlijk wel met je over willen praten en is de brief een aanleiding voor een gesprek.

Je kunt ook aangeven dat je iets met ze wil delen/bespreken, maar dat je het moeilijk vind en een lastig onderwerp is. Geef ook aan wat je van ze verwacht, dat ze je steunen of helpen met hulp zoeken.

Je kunt ook eerst naar de huisarts gaan en dit met je huisarts bespreken. Dan heb je er al een keertje over gepraat. En de huisarts kan jou ook helpen met dit tegen je ouders vertellen of je vraagt de huisarts om dit te vertellen, dan hoef je het niet zelf te doen.

Ontkennen van de dingen waar je mee zit, maakt het vaak erger en je helpt jezelf er niet mee.
Het zijn ook maar gedachten over dat ze je niet begrijpen of dat ze vinden dat je je aanstelt. En het is vaak ook zo dat wij denken dat anderen van ons denken, dat we dat over onszelf denken of voor anderen invullen. Vaak vinden ze het alleen maar fijn en knap dat je zo eerlijk bent en willen ze je met alle liefde helpen.

Succes!

Groetjes,
Simply Me

Badge

Heey Simply Me,

heel erg bedankt voor je reactie.

ik heb er echt heel veel aan.

Liefs van mij

Reageer