Skip to main content

angstige gedachten

• October 12, 2025
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Hey, het is weer een tijdje sinds ik hier op post mijn leven is een stuk beter geworden maar mijn gevoelens niet ik blijf niks voelen.  ik heb dit jaar twee keer geprobeerd om om het leven te komen. Ik voel angst voor mijn eigen veiligheid ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik wil ook niet in een gekke huis ofzo belanden

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 3 (plaats geen persoonsgegevens)

4 reacties

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • October 12, 2025

Hoi ​@boywithdamage

We lezen dat je leven een stuk beter is geworden, maar dat je blijft zitten met lastige gevoelens en angsten. Dat klinkt erg rot! Goed en heel dapper van je dat je deze gevoelens op het forum deelt. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@JanneB  hey ik begrijp het maar bij 113 willen ze je alleen helpen als je echt in het moment bent van dat je op het punt staat om suïcide te plegen en vaak op die momenten ben ik niet op mijn telefoon 

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 12, 2025

Hi ​@boywithdamage,

Ik kan me voorstellen dat je op die momenten niet op jouw telefoon zit. Je zou met de Kindertelefoon contact op kunnen nemen elke dag van 11:00 tot 21.00 uur via de telefoon (0800-0432) of met ons chatten. Je zou dan bijvoorbeeld als je niet in zo’n moment zit met de Kindertelefoon kunnen bespreken hoe je dit aan wilt pakken en samen een plan maken. Veder is het al super knap dat je dit hier deelt en hoop ik dat anderen mensen ook nog tips voor je hebben!!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 12, 2025

Het spijt me zo te horen dat je het zo moeilijk hebt. Je hoeft dit niet alleen te dragen, het is heel belangrijk om hulp te zoeken, zoals bij een vertrouwenspersoon of een therapeut. Je verdient het om geholpen te worden en je gevoelens serieus genomen te worden. Praat met iemand die je vertrouwt, het kan echt een verschil maken. Er is altijd hoop, ook als het nu moeilijk lijkt. 💜

xx liefs Wolf 🐺