Skip to main content

Hoi! Ik heb vaak last van angsten, voor heel veel, zelfs onzinnige dingen zoals douchen, dan denk ik bijvoorbeeld stel nou dat de douchekop op mijn hoofd valt en ik sterf, zulk soort dingen. Ook ben ik bang voor tractors en andere grote voertuigen. 

mijn ergste angsten zijn hoogtevrees, dit belemmert me veel sport dingen, dat is helemaal niet fijn.

De allerergste is hondenangst. Ik durf zelfs niet meer naar het park omdat daar misschien wel honden zijn, of durf ik niet bij iemand te logeren ofzo als die een hond heeft, dat is heel erg vervelend allebei.

En mijn ouders die zeggen dat ik me niet moet aanstellen dus daar heb ik niet veel aan, ik ben echt heel bang voor deze dingen.

hebben jullie tips om deze angsten te overkomen (vooral honden en hoogtes, maar anderen ook)? Ik zou het erg waarderen.

hoi! Jeetje dat lijkt me echt rot…

Ik heb even een site voor je opgezocht waar echt handige tips staan! 
👇

https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/angst/angststoornis-6-tips-om-met-je-angsten-om-te-gaan/item123795

 

Ik denk niet dat je de angst nog kan voorkomen (het is er gewoon, hoe irrationeel de angst ook mag lijken), maar je kunt er wel mee leren omgaan of ze zelfs overwinnen. Ik denk ook dat je het serieus moet nemen, en dat het het beste zou zijn als je iemand vindt die het ook serieus neemt… misschien kun je het erover hebben met je huisarts, of iemand op school? Een vriendin, docent, mentor, zoiets? 
 

Ik hoop dat deze tips kunnen helpen! Veel succes en sterkte!


Dankje! Maar erover praten is wel moeilijk, niemand neemt me serieus en ze lachen me uit als ik erover begin. Alleen 1 vriend die me snapt maar die zie ik niet meer zo vaak…

en om ze te overwinnen… ik ga ze eigenlijk alleen maar uit de weg en ben zo bang dat ik niet eens in de buurt durf te komen. Vandaag ging ik voetballen met m’n broer mazr toen er een hond kwam begon ik heel snel te ademen enzo… en m’n broer noemde me een debiel enzo…😢


Reageer