Vraag

Angsten

  • 26 August 2019
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Badge
Hee
ja ik weet dus niet hoe ik dit moet uitleggen maar kijk.
ik ben letterlijk bang voor alles ik ben zelfs bang in mijn eigen huis
ik krijg emdr therapie maar ik moet eerst weten waar ik überhaupt bang voor ben
ik weet niet waarvoor en zo
en het is gwn vervelend want ik moet de laatste tijd veel alleen thuis zijn
soms vraag ik me ook af of ik überhaupt wil door gaan met het leven
mijn leven is op dit moment echt hopeloos
wie heeft dit ook en/of weet hier een oplossing voor ):
Groetjes E-girl

7 reacties

hey, ik heb hier zelf ook vaak last van, heb er therapie voor gehad en dat helpt goed, de beste tip die ik je kan geven, ga dingen niet NIET doen omdat je er bang voor bent, blijf alles doen, zo gaat het vanzelf weg
Badge
Thanksssss echt zweet dat je hebt gereageerrdddddd &#x;
hoop dat het je kan helpen, komt vast goed !!
Badge +1
zoek een plek waar je je comfortabel voelt, maar zoals degene hierboven zei ga niet dingen NIET doen, anders word je er alleen maar zenuwachtiger van. Misschien kan je er met een vertrouwenspersoon over gaan praten, dat helpt wel xx
Badge
Tysm 🙂
Badge +1
geen probleem!
Reputatie 3
Badge +3
Mijn tip:
Houd een schriftje bij de hand waarin je op het moment dat je bang bent (kan ook altijd zijn) je angst in opschrijft. Als je dit niet goed kan beschrijven schrijf je maar iets op wat in de richting gaat of maak je een tekening. Later kun je dan twee dingen doen:

  1. Het blaadje keihard verscheuren, bij sommige mensen is het dan zo dat de angst volgende keer er ineens niet meer is, dat die dan als het ware verdwijnt.
  2. Ga er eens rustig voor zitten en probeer te bedenken waaróm je er nu zo bang voor bent. Als het een goede reden is, probeer dan te bedenken wat je eraan kan doen. Een slechte, heel, heel domme reden kan ook. Dan lach je in jezelf en hoef je er volgende keer niet meer bang voor te zijn. Als je geen reden kán bedenken, dan hoef je er volgende keer niet meer bang voor te zijn. Als je dan volgende keer toch weer er bang voor bent, bedenk dan waar je op dit moment aan hebt gedacht, dat je angst niet nodig is óf dat je wel een rede voor je angst hebt en dat je dan probeert te bedenken wat je oplossing hiervoor ook al weer was.
Ik hoop echt voor jou dat ik je hiermee geholpen hebt, ik had namelijk zeer veel medelijden toen ik dit las ❤️

Gr. Iwemw

Reageer