Vraag

Angsten

  • 18 August 2018
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 13 en heb best wel domme angsten nou ja een paar daar van ik ben doodsbang voor ballonnen en ja ik weet het serieus ballonnen maar ik kan er niks aan doen ik word gewoon zo bang tweede angst clowns ik heb er gelukkig niet zo veel nachtmerries van maar ja ik moet nog steeds alles checken en een lampje aan maar vrijwel iedereen is bang voor ook bassie bijvoorbeeld ik ben alleen heel bang voor it en horrorclowns en ik heb nog een angst spinnen hoe klein ze ook zijn ik begin te gillen en te huilen en vraag aan mijn ouders of ze hem weghalen nog een insecten niet allemaal maar zeg maar insecten in mijn kamer die ik moet vangen vind ik heel eng weet iemand of ik iets kan doen aan deze angsten want ik ben er echt klaar mee

7 reacties

Hallo

Je hebt last van angsten. De angsten waar je mee zit, komen best vaak voor. Er bestaan zelfs namen voor. Een angst voor spinnen heet arachnofobie, een angst voor insecten heet acarofobie, en een angst voor clowns heet coulrofobie. De angst voor ballonnen link ik aan de angst voor clowns. Misschien voel je je wat beter, door te weten dat je niet de enige bent met deze angsten.

Er bestaat therapie om met bepaalde angsten te leren omgaan. Je kan je hierover informeren bij je huisarts.

Doe maar een lampje aan in je kamer, als je dat fijn vindt. Sommige mensen voelen zich geholpen als er een knuffel bij hen in bed ligt, misschien helpt dat jou ook.

Groetjes
Kenshin
Nou jammer genoeg is ballonnen niet aan clowns gelinkt ik ben toen ik heel klein was heel erg geschrokken ik liep gewoon ergens toen er in eens een ballon recht in mijn gezicht knapte en ja sindsdien zet ik ook mijn nagels in mijn huid als er ballonnen in mijn buurt zijn
Hi,
Als ik jet goed begrijp heb je dus een balonnen trauma?
Misschien werkt het als je je ouders op die balonnen iets laat tekenen dat je leuk vind, of dat als je de ballon lek prikt je een stuk chocola krijgt ofzo?
De angst voor ballonnen is niet aan clowns gelinkt, maar een een nare ervaring van toen je klein was. Misschien helpt het om heel rustig aan te wennen aan een ballon. Koop een zakje ballonnen, bekijk een onopgeblazen ballon, hoe onschuldig en ongevaarlijk die is. Je kan rustig aan de ballon opblazen, desnoods heel klein. Op die manier zie je misschien in dat ballonnen heel fun kunnen zijn.

Zie je het verder zitten met je angsten naar iemand toe te stappen?

Je bent trouwens niet de enige die ballonnen eng vindt. Katten vinden ze ook niet zo leuk. Kijk hier maar eens naar.
Nou ja we hebben een tijd geleden (3 jaar geleden) moest ik ballonnen knappen dat mislukte ik moest hard huilen en ben toen weg gerend dus ja.... maar ik vind alleen knappen eng en als ze bij mijn buurt zijn (metname kinderen)
Meteen ballonnen knappen kan een beetje eng zijn. Misschien vind je het fijner met waterballonnen te beginnen. Die maken niet zo'n naar geluid als ze knappen. Je kan een zonnige, warme dag afwachten, en samen met je ouders je ballonnenangst verwerken in een waterballonnengevecht.
Hi,

Je angsten klinken niet heel raar. Sommige angsten komen vaker voor, zoals @Kenshin al zei. Je ballon is ontstaan uit een trauma, dus dat klinkt allemaal niet al te vreemd voor mij.

De enige manier om over je angsten heen te komen, is door je er aan bloot te stellen en te ondervinden dat er niks engs gebeurt. Bijvoorbeeld zoals is voorgesteld door te ballon aan te raken e.d.

Als de angsten heel erg diep zitten, lijkt het me niet verstandig en reƫel dit zelfstandig op proberen te lossen. Je kan hier dan beter professionele hulp bij zoeken. Zij weten goed hoe je dat het beste kan aanpakken. Via je huisarts kun je in contact komen met een therapeut.

Gr. Pin

Reageer