Vraag

Angst voor zwangerschap

  • 3 August 2022
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi ik ben 13 en een transgender man omdat ik transgender ben ben ik natuurlijk als vrouw geboren en is er natuurlijk een mogelijkheid dat als ik seks met iemand zou hebben ik zwanger wordt maar ik ben aseksueel dus dat probleem is er niet echt maar ik hoor de laatste tijd van meerdere van m'n vrienden dat ze bijv van de fiets afgedrukt zijn of dat een "vriend" hun gedwongen heeft om seks te hebben met hun en ik ben gwn heel bang dat ik verkracht ga worden en zwanger ga worden en ik heb echt een angst voor zwangerschap ik heb het meerdere keren op gezocht en elke keer staat er dat mensen bang zijn voor zwangerschap omdat ze bang zijn om het kind te verliezen maar dat is niet zo bij mij ik voel me gwn heel vies en smerig na alleen maar te denken dat er dan iets in je groeit en om dan een kind te hebben ik krijg vaak niet opvallende paniek aanvallen waarneer ik een zwanger iemand zie of iemand met kleine kinderen (kinderen van 7 jaar en jonger) hoe kom ik over deze angst? Ik voel me gwn zo vies waarneer ik er over denk en weet nu al dat ik nooit van me leven kinderen wil. Hoe zorg ik dat ik niet elke keer dat ik een zwanger iemand of kleine kinderen zie dat ik in paniek raak zonder met hun in aanraking te komen? En zijn er ook andere die zo denken als ik? 

Tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit. 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey Dsmpstan21,

De kans is vrij klein dat je per ongeluk zwanger wordt. Jij bent er al veel mee bezig, waardoor je nog voorzichtiger bent en dus gebeurd het waarschijnlijk echt niet bij jou.

Ik zou naar een psycholoog gaan om van je angst af te komen en met je paniek aanvallen om te gaan. Misschien kan je het aan je ouders vertellen en zo naar een psycholoog gaan, of je kan het aan je huisarts vertellen.

Je moet je vooral denk io beseffen dat er veel manier zijn om zwangerschap te voorkomen, en dat als het toch op de een of andere manier gebeurd, dat er ook nog manier zijn om er vanaf te komen.

Groetjes iemand.

Reageer