Angst voor vuurwerk

  • 11 February 2023
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii,

Ik heb dus effe een vraagje ik ben ontzettend bang voor vuurwerk. zijn er meer mensen die dat herkennen? ik heb namelijk het gevoel dat ik de enigste ben die dat heeft. en ik vind het raar van mezelf!

wat is jullie aller grootste angst? schamen jullie je er ook voor? 

en heeft iemand tips hoe ik met mn angst om kan gaan?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Vervelend is dat. Je bent echt niet de enige hoor en je hoeft het ook zeker niet raar van jezelf te vinden.

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik heb wel ff gezocht en deze link gevonden met tips. Hoop dat je er wat aan hebt.

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/89030-bang-voor-vuurwerk.html

Reputatie 7
Badge +19

je bent niet de enige. Een vriendin van mij is ook echt doodsbang voor vuurwerk. Zij ontwijkt het gewoon. Dus ze gaat met oud en nieuw bijvoorbeeld echt niet naar buiten. En misschien kan afleiding ook helpen om niet zo bezig te zijn met die angst.

Reputatie 2
Badge

bedankt voor jullie reacties @jaivy  en @tim16 

bedankt ook voor die lijst met tips

Zijn er ook nog mensen die dit herkennen en zelf hebben?

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben ook heel bang voor vuurwerk, omdat er vuurwerk tegen mij aan was gevlogen toen ik klein was :(. Ik steek het niet af maar ik loop gewoon tijdens oudjaarsavond rond over straat en dan wen je er alvast aan. Dat helpt bij mij tenminste. Sterkte en ik hoop dat je hier iets aan hebt

Reputatie 2
Badge +1

Ahh dat is vervelend!

Ik heb daar ook heel veel last van, vroeger woonde ik in een klein dorp waar niet veel vuurwerk werd afgestoken, maar nu ik naar een stad ben verhuisd heb ik er wel veel meer last van. Bij mij helpt het om muziek of zo op te zetten wat het geluid overstemt, of om jezelf af te leiden met iets wat je leuk vind. 

Reageer