Skip to main content

Lieve allemaal,

Mijn naam is naam verwijderd door de kindertelefoon en ik ben (bijna, telt dat ook?) 18 jaar. 

Dit bericht plaats ik eigenlijk uit wanhoop. Ik zal eerst wat achtergrond informatie vertrellen, dan begrijpen jullie misschien beter hoe en wat.

Al sinds mijn 8e struggle ik met depressie. En godzijdank ben ik na jaren threpie "er vanaf". Als going prima, totdat ik me beroerd voelde, me zondag ging laten testen op covid (negatief) en alle  tijd had om te piekeren omdat ik ziek op bed lag. Ik heb sinds vrijdag last van paniek aanvallen (dus voor de test, weet dus ook niet of het daar mee te maken heeft) en vanacht werd ik wakker van een nachtmerrie en heb sinds dien niet meer kunnen slapen.

Nu is het zo dat ik ben gestopt met therapie omdat het goed ging. Maar ik ben zo bang voor een terugval. Vooral omdat die paniekaanvallen en nachtmerries weer terug zijn, en ik begrip mis uit mijn omgeving.

Ik twijfel om contact op te nemen met de zorginstelling waar ik in behabdeling was een ben eigenlijk opzoek naar "lotgenoten" ; jongeren waar ik mee kan praten die ook zoiets dergelijks hebben meegemaakt. Weet iemand  of er iets van een forum oid is? Of een forum oid over adhd, want voel me ook daar zo alleen in. Ik ben ong 1,5 geleden gediagnosticeerd maar struggle ook daar mee. 

Alle tips en reacties zijn welkom! 

Alvast bedankt ✨

 

Lieve groetjes,

Amy

 (Onnodige quotes verwijderd)

Ik zou naar een psycholoog gaan als je echt het gevoelhebt dat het weer slechter gaat.


Heey naam verwijderd,

Je hebt je depressie overwonnen en bent nu bang voor een terugval. Er lijken meerdere dingen mee te spelen: je bent gediagnosticeerd met ADHD, je mist steun/begrip vanuit je omgeving en je paniekaanvallen en nachtmerries zijn weer terug.

Het is goed dat je de signalen van een terugval bij jezelf kunt herkennen. Voor je depressie ben je in therapie geweest, als het goed is heb je daar ook een signaleringsplan/ terugvalplan gemaakt?

Hierin staat bijvoorbeeld wat de signalen zijn, wat jij kunt doen en wat je omgeving voor je kan doen. En belangrijker, wanneer je aan de bel moet trekken.

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met de organisatie waar je in behandeling was. Je twijfelt erover. Het kan je eigenlijk alleen maar helpen. Wat is het ergste dat zou gebeuren? Dat ze je niet kunnen helpen o.i.d., maar dan zijn er gelukkig nog allerlei andere mogelijkheden.

Je kunt dit eerst proberen, hun kunnen jouw waarschijnlijk ook helpen met het vinden van lotgenoten. Wellicht zijn er wel wat jongeren in je omgeving die af en toe bijeenkomen. Ik denk dat zij je beter kunnen adviseren dan wij.

En verder kun je natuurlijk altijd hier op het forum je verhaal kwijt en ervaringen uitwisselen met andere forum gebruikers!

Groetjes,
Simply Me


Hoi naam verwijderd KT

Je kan altijd hier praten als je dat wil

Ik begrijp dingen als adhd en depressie 

Depressie is een heel naar ding

Er is niet echt een grens te bepalen als je je zelf depresief noemt ben je dat en is het al telaat dus niet telang wachten met hulp vragen.. 

Depressies zijn soms ook niet tezien door anderen en je hoeft geen zwarte truien te dragen om je k*t te voelen. 

Het is voor mensen die er nog nooit mee temaken hebben  gehad hebben lastig om bij anderen te zien 

Voor mij zelf was het zelfs niet duidelijk toen ik in gr6 depresief werd( ik voelde me niet verdrietig ofzo.. Ik werd ziek psychosomatische klachten) 

Het feit dat je piekerd is al heel vee zeggend 

Je kan altijd hier terecht en laat niks je tegen houden(ook corona niet) om met iemand te praten een psycholoog of mischien iemand van school of een kennis.. Je kan ook met een online psycholoog praten 

 

Ik hoop dat dit je helpt en niet wanhopen..

Denk maar aan die trampoline die onderaan de neergaande spiraal staat... Zet je zo hard mogelijk af en spring mischien nog hoger dan je zonder depressie was

 

 

 

 


Ik zou zeker weer contact opnemen met de therapie die je toen geholpen heeft hier van af te komen, ze kunnen je vast weer helpen.

Verder is ADHD iets wat veel mensen niet begrijpen maar zeker mee kan spelen bij je misschien nieuwe depressie.

Zorg dat je verder de leuke dingen kan en blijft doen die je altijd doet en je blij maken. (vriendinnen dingen)


Reageer