Angst voor spinnen

  • 27 March 2020
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik denk dat meer mensen dit wel zijn, maar ik ben heel, heel erg bang voor spinnen. Het is echt mijn grootste angst. Ik weet niet waarom. 

Ik heb hier ook last van. Als ik slaap ben ik bang dat er een spin onder m’n dekens zit, als ik naar de wc ga ben ik bang dat er eentje in de wc-rol of in de wc zit. Ik ben gewoon bang dat ze overal zijn. 

Ik vind dit echt heel vervelend, iemand tips?

Liefs :heart:


2 reacties

Hey 

 

Wat vervelend dat je erg bang bent voor spinnen. Zelf vind ik spinnen ook niet de gezelligste beestjes, maar in mijn geval beïnvloedt deze angst m’n leven niet erg. Spinnenangst heet trouwens arachnofobie. Rond de oorzaak hiervan bestaan hopen theorieën. 

 

Aangezien jij last lijkt te hebben van deze angst, lijkt het me niet onnuttig om eventueel een professional in te schakelen. Deze zou samen met jou aan deze angst kunnen werken. Meestal word je dan langzaam aan spinnen gewend gemaakt. 

 

 

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik ben zelf niet bang voor spinnen mat heb wel wat meegemaakt waardoor ik soms bang ben dat er een tussen mijn kleding zit: ik pakte een keer een sok en daar viel een stofje uit ik pakte het op toen begon het te bewegen en bleek het een enorme zwarte spin te zijn

ik checkte daarna heel vaak m’n sokken voor ik ze aan deed, uiteindelijk checkte ik het niet meer omdat er er toch geen in zat, spinnen zijn banger voor mensen dan wij voor hen 

ik zou er met je ouder over praten en misschien hulp inschakelen 

heel veel suc6 <3

Reageer