Skip to main content

Hallo iedereen, dit word een lang verhaal maar ik zou het heel erg waarderen als je het leest.

Ik ben 15 jaar en heb een lichte vorm van autisme.

Vorig jaar ging ik naar 3 vwo op een andere school maar in de zomervakantie kreeg ik een psychose, daardoor was de start van school erg moeilijk. Toen de psychose eindelijk over was ging ik langzaam weer naar school en dat ging ongeveer 1 week goed tot ik stress kreeg.
 

(In de eerste had ik ook last van stress aan het begin maar dat ging na 2 maanden goed.)

Ik heb tot eind april dit jaar last gehad van stress en heb daardoor veel school gemist, daardoor ben ik blijven zitten en moet ik 3 vwo opnieuw doen.

Nu is de start van het nieuwe schooljaar en ik krijg mezelf niet naar school. Dit is erg zwaar voor mij en mijn ouders. Vorig jaar had ik mensen in de klas die ik kende en dat hielp mij toen heel erg. Nu ken ik helemaal niemand en dat vind ik heel vervelend.

Mijn ouders en ik weten niet wat we moeten doen. Ik voel me echt hopeloos en verdrietig omdat ik dit mijn ouders en mezelf aandoe omdat ik niet naar binnen durf in die school.

Weet iemand iets wat ik kan doen of wat mijn ouders zouden kunnen doen om mij gewoon naar school te laten gaan? 

 

Hallo, ik zou jammer genoeg ook geen oplossing weten ☹️ en ik snap volledig hoe vervelend/naar/kut dit is, misschien kan je proberen te praten met een aardige docent? Verder zou ik het ook echt niet weten, hopelijk lukt het om een oplossing te vinden! Sterkte!!!


Ik zag zelf enorm op tegen het schoolkamp omdat ik nog luiers draag ‘s nachts, en ik hoefde ook niet mee van mijn ouders, maar ik wilde wel heel graag, tot in de schoolgids las dat je ook met dat ook met de vertrouwenspersoon over allerlei problemen kunt praten zonder dat iemand het wist.

Deze mevrouw heeft er voor gezorgd dat ik mij veel beter voelde en met een goed gevoel op kamp mee ging, en heeft mij zelfs in contact gebracht met een andere jongen die ook nog luiers draagt, zonder meteen mijn naam te noemen. 

Misschien moet je dat even proberen of bekijken? 

 


Reageer