Angst voor moord

  • 26 April 2021
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik ben 12 jaar.  Ik ga nu gewoon opschrijven wat ik denk….

Ik zit nu te huilen, ik heb buikpijn. Als mijn ouders hier achter komen……… mijn vader heeft ruzie met de broer van mijn moeder. laatst hadden mijn moeder en vader er ruzie over.  het ging er schreeuwend aan toe. ik ben bang dat het escaleert (vechten of iets anders….) op school gaat het ook nie zo goed. fake friends, huiswerk is moeilijk en soms denk ik. ik zou hier gewoon mee willen stoppen (zm). 

 

mijn ouder weten hier niks van, en denken dat ik gelukkig ben het goed doe op school en leuke vriendinnen heb……… 

vroeger dacht ik ook je moet nooit zm plegen, waarom zou je dat doen? etcc etc

ik weet niet wat ik moet doenn….. waarschijnlijk leest niemand dit. dit is nog maar 1% wat er in mijn hoofd om ga en waar ik bang voor ben…...ik heb hier elke dag last van, ik kan er niet door slapen… IEMAND HELP, WAT MOET IK DOENN 😭 😭


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi XXXclouds,

 

Ik ga proberen om een goede reactie te schrijven, maar ik ben hier niet goed in, dus alvast sorry als het niet helpt.

 

Ten eerste: GEEN ZELFMOORD PLEGEN!!!!!!!!

Niets doen. Het is het niet waard. Het wordt beter, misschien niet nu, maar het wordt ooit beter. Daar moet je voor gaan strijden. Niet nu opgeven. Jij bent sterker dan dat. Er is zo veel on voor te leven. Het fijne gevoel van in de zon liggen. Je lievelingseten eten. Een knuffel geven aan de mensen die je liefhebt. Als je nu zelf moord pleegt zal dat en al die andere dingen niet meer kunnen. 

 Hebben je ouders al langer ruzie? Denk je dat dit nog lang blijft? Als de situatie weer een beetje gekalmeerd is is het denk ik wel goed om met je ouders over deze gevoelens te praten. Je kan ook met je mentor if meester of juf praten ( ik weet niet of je op de basisschool zit if al op de middelbare school). Je kan het er ook over hebben met iemand anders die je vertrouwt. Je gevoelens op dit forum plaatsen was al een stap in de goede richting. Ik vindt het heel dapper dat je dat hebt gedaan. Nu is het tijd om de volgende stap te gaan zetten en er met iemand over te gaan praten. Je kan via dit forum ook altijd gewoon nog met mij praten, maar de persoon in het echt kan je beter helpen.

 

Over je fake vriendinnen: Als je ze niet leuk vind is het tijd voor nieuwe vrienden. Ik zat een jaar lang in een klas met niet echt vrienden en voelde me toen best wel eenzaam.  Ik ben toen naar een andere klas verplaatst en nu heb ik wel goede vrienden. Het helpt mij erg om ze te hebben. Misschien is het mogelijk om vrienden te maken in andere klassen in de pauzes of om vrienden te maken bij een sportclub ofzo.

 

Wil je me misschien over de andere 99% van je gedachten vertellen? Het hoeft uiteraard niet als je het niet wil, maar als je er iets over verteld kan ik je misschien helpen en/if steunen op een manier.

 

Ik hoop dat je je snel beter zal voelen.

 

Groetjes, Tupurangi

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey XXXclouds,

Zelfmoord plegen lijkt misschien een oplossing, maar het is echt geen oplossing!!! Je zou heel veel mensen verdrietig maken! En voor jezelf is het ook niet heel fijn. Probeer leuke dingen te doen om afleiding te vinden. Jij kan dit! Misschien ken je iemand waarmee je het erover kan hebben. Een vertrouwenspersoon of een vriend(in) die je wel vertrouwt. Als je het wil kan je het met hen erover hebben. 

Dat je vader ruzie maakt is heel vervelend. Maakt hij soms ook ruzie met jou? Of alleen met anderen? In beide gevallen zou je tegen je vader kunnen zeggen dat je vindt dat hij te veel ruzie maakt of dat je het niet fijn vindt dat hij zo veel ruzie maakt. (Ik ken jou vader niet, dus ik weet ook niet hoe hij met dat soort dingen omgaat). Je hoeft dan niet meteen te zeggen hoe je je voelt. Tenzij je dat wilt natuurlijk. 

Voor het huiswerk kan je om begeleiding vragen aan je school of mentor. Zij kunnen je vast met je huiswerk helpen.

Groetjes iemand

Badge

Hey ,

het spijt me zo erg dat je hier mee zit! Misschien ken je iemand die je vertrouwt broer/zus of opa ofz  pleeg geen zelfmoord alsjeblieft het lost niks op je draagt de pijn over naar iemand anders, als je niet met iemand wil praten kan je een dagboek je bij houden! Heb ik ook lange tijd gedaan hielp voor mij goed. En als het nog slechter gaat en je denkt aan zelfbeschadiging is het een idee om hulp te zoeken desnoods kan je met de kindertelefoon praten! Ik hoop dat je hier uit komt

stay safe!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi XXXclouds, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer