Skip to main content

Heyy, 

lang heel lang niks geplaatst, was eigenlijk ook niet van plan omdat nog te doen. 
maar ik had plots een onderwerp in mijn hoofd waar ik niet meer vanaf kwam, angst, specifiek angst voor jongens/mannen. 
ik heb dit al sinds dat ik jong was (3-4jaar). Ik vond jongens en mannen van mijn leeftijd, ouder en jonger altijd spannend om mee om te gaan, tegen te praten en eigenlijk alles. Ik voelde me altijd heel geïntimideerd, al ging het om vreemde, familie of mensen van school.

Ik was altijd al een verlegen en onzeker meisje, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.

ik heb geen idee waar dit vandaan komt en ben benieuwd of iemand misschien een idee heeft of dit relatable vind.

Ik ben een jongen dus nee. Maar ik vindt het vervelend voor je dat je bang voor ons bent

Heyy,

Dat lijkt me een best lastige angst om mee om te gaan zeg.. Ik kan als jongen natuurlijk wat lastiger mee praten qua ervaringen hierover en heb niet echt tips voor je, maar misschien vind je het fijn om dit eens met de kindertelefoon te bespreken? Je kan hun bereiken via het nummer 0800-0432 of via de chat en ik denk dat de mensen bij de kindertelefoon je wel kunnen helpen hiermee.

Hoop dat er nog anderen gaan reageren met tips! 

Liefs, ItsJustMe <3

Hey! Wat naar dat je daar last van hebt. Het lijkt me vervelend, je komt natuurlijk gewoon ook zoveel jongens tegen. Als ik kon zou ik je wel willen laten merken dat er heel veel lieve rustige en zachte jongens zijn. En dat de schreeuwende types helaas het meest opvallen. Ik weet zeker dat je dan wel wat minder bang zou hoeven te worden. Of liefst helemaal niet bang meer. In mijn geval kan ik zeggen dat ik 8 besties heb waarvan 5 meisjes en ik heb het volste respect voor hun en andersom ook 🙂 en ik heb een vriendin die vaak de beslissingen neemt en ik vind dat prima, ik luister vaak graag naar haar (ook weer niet altijd hihi xd) Dat bestaat dus ook 🙂Ik hoop dat je snel eens jongens tegen komt die echt aardig en lief zijn. En hier op het forum zijn ook jongens die super lief zijn.  En ik heb zelf als jongen af en toe ook last van "grote kerels" die allerlei dingen roepen en raar kijken als ik mezelf ben (staat wel in mijn topics). Dus ik begrijp je ook wel hoor! Ik zou je alleen heel graag willen laten merken dat het dus ook anders kan en ik doe dat dus ook in mn leven. Misschien kun je bij een vereniging gaan zoals scouting waar je vaak heel leuke vriendelijke jongens en meisjes tegen komt. Dat de sfeer jou daar helpt om niet meer bang te zijn. En ohja, wees jezelf, dat is super goed! Je bent bijzonder en je mag dat uit stralen 😎👍 ik hoop dat we jou een beetje konden helpen!  Go for it! ❤️

Liefs Tover xxx

Hi 

Wat vervelend zeg

Aan de ene kant is dat alleen maar goed je bent wel alert dus daar ben ik blij om 😁 

Aan de andere kant hoeft het ook niet zo erg er zijn ook mannen/jongens die om mensen geven 

Ik snap dat je dat gevoel irritant vind 

Je kan altijd chate of bellen met de kindertelefoon 😉 

Groetjes 

Reageer