Vraag

Angst voor hersenschade

  • 20 December 2023
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Hoi, ik heb al een tijdje last van angst voor hersenschade.

Als ik van iets een stoot krijg, ben ik al heel snel bang voor hersenschade. En doe ik het soms nog een keer, om te testen hoe hard de stoot echt was.

Neem als voorbeeld een rugzak met spullen, die kwam laatst best hard tegen me hoofd. Ik had hierna even hoofdpijn en stresste me heel erg erover, omdat ik bang was dat ik hierdoor hersenschade had opgelopen. 

Heeft iemand tips of nuttig advies?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, sorry ik heb hier niet echt verstand van, dus ik hoop dat iemand anders je kan helpen hier mee, mr ik denk niet dat je zo snel hersenschade krijgt hoor. Ik stootte vroeger super vaak mijn hoofd tegen de muur omdat ik zegmaar zo'n schuine wand boven mijn bed had en dat was dan zegmaar per ongeluk en dat deed best wel pijn, mr tis nooit zo erg mis gegaan.

Maar goed het gaat er dus om dat je er bang voor bent en das wel echt lastig lijkt me :(

Misschien kun je bij jezelf denken dat t wel meevalt? Ohja ik zal trwns nie daarna nog een x je hoofd stoten om te kijken hoeveel pijn het doet, want dan maak je t denk k alleen mr erger snapjee.

Nogmaals sorry ik heb hier weinig verstand van maar ik hoop dat t geholpen heeft en anders hoop ik dat je nog andere reacties krijgt enzo ;)

Xx

Reputatie 7
Badge +7

Nee, dat is niet gevaarlijk, het kan een keer gebeuren.
Je hersenen worden niet voor niks beschermt door je schedel, die erg sterk is.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, kort hoofdpijn hebben is normaal.
Probeer alleen niet opnieuw je hoofd te stoten.

Reputatie 3
Badge

Hey misschien is dit een beetje een late reactie maar maakt niet uit hoop ik.

Ik heb dit ook gehad alleen dan was het wanneer ik buikpijn had enzo daardoor begon ik ook heel veel op mijn buik te letten waardoor het steeds leek als er iets mis was of ik pijn had. En  ik ging ook steeds er dingen over opzoeken tot ik me besefte dat ik het misschien in me hoofd had en er eigenlijk niets verkeerd was dus ik ging proberen zoveel mogelijk afleiding te vinden. voor mij helpte dit. Ik hoop dat het misschien voor jou ook helpt :)

Reageer