Vraag

angst voor foto's??

  • 14 September 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik voel me echt oprecht geschrokken van mijn onzekerheid. 
Zit een meisje bij mij op school die ik leuk vind. In haar buurt ben ik redelijk normaal en voel ik me prima. Maar zonet vroeg ze me of ik een foto wou sturen van mijn gezicht (Normale rede, doet er niet toe, verder prima enzo niks geks). Nouja ik heb dus letterlijk een half uur voor de spiegel gestaan en geprobeerd leuk te lachen en normaal te kijken en ik kreeg instant een vloedgolf van kutgevoel over me heen. Ik maak NOOIT fotos van mezelf en ik vind mezelf in het echt best oke maar op foto’s altijd teeeering ongemakkelijk en het is niet eens om indruk op haar te maken want doe ik in het echt ook nooit. Basically heb ik een angst voor foto’s en ik haat het echt. Heeft iemand anders dit?


1 reactie

Badge

hoi! 

ik heb precies hetzelfde. ik heb hier echt net ook een stukje over geschreven, hoe ik niet op foto’s durf en mezelf er verschrikkelijk uit vind zien.

je bent zeker niet alleen. helaas zou ik niet precies weten hoe je dit kan verbeteren.

wat ik wel weet is dat een camera van een telefoon je gezicht vervormd. jouw spiegelbeeld is de meest realistische versie van jezelf die je kan zien. als je jezelf in het echt er oké uit vind zien, moet je natuurlijk ook niet onzekerder worden over hoe je eruit ziet op camera. 

andere mensen letten niet op ‘imperfecties’ die jij denkt dat je misschien hebt op een foto. het komt goed! ik voel me ook altijd ongemakkelijk op foto’s haha

Reageer