Angst voor de duivel

  • 16 February 2021
  • 20 reacties
  • 412 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey de afgelopen week heb ik een heel raar gevoel.  het gevoel dat de duivel bij me is. Vooral snachts en als ik alleen ben schrik ik me dood van elk geluid dat ik hoor. Ik voel me anders dan anderen en heb het gevoel dat ik de enige ben met deze angsten. Slapen lukt me niet meer en op mijn kamer vind ik het eng.Zijn er meer die hier last van hebben? Of heeft iemand tips over hoe ik minder bang wordt? 


20 reacties

Badge

hey,

wat vervelend.

probeer te bidden of even naar beneden gaan en wat thee drinken.

en probeer het tegen je (pleeg) ouder(s) te vertellen zo dat ze je kunnen helpen.

het komt goed

bye.

Dat is echt vervelend, ik heb vroeger wel intense angst voor het donker gehad, maar niet zozeer voor de duivel. Ik ben benieuwd wat je precies ervaart, maar ik denk dat de beste tip die ik je kan geven is: bid naar god voor bescherming, en geloof er echt in, beeld het je in, hou het als de waarheid voor, en je zult geruster zijn.

 

Succes en ik ben benieuwd naar je antwoord!

Reputatie 1
Badge

Hoi! Iedereen hier (nou ja soort van) heeft het over bidden. Als je niet bid, lees voor je gaat slapen een boek. Dit maakt je sowieso rustiger. Of heb een klein lampje aan in de nacht voor als je wakker schrikt. Je bent (denk ik) echt niet de enige met dit probleem. Maar heb het er misschien over met je ouders

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor de reacties ik heb gister avond gebid (ook voor het eerst) en dat me wel gaat helpen denk ik! Vanavond ga ik wat lezen ipv me telefoon. Hopelijk helpt het echt dankjewel

hey wat ontzettend vervelend om te horen dat je daar last van hebt. ik heb het zelf nog niet mee gemaakt dus misschien is mijn advies stom hahah. maar je schrijft dat je denkt dat je de enige bent. ik gok dat dat niet zo is. ik snap wel dat je dat zo voelt hoor maar vaak maken meer mensen dezelfde dingen mee alleen word er niet zoveel over gesproken. je schrijft ook dat je bang bent in je kamer. ben je in een andere ruimte ook bang? want als dat niet zo is miss kan je tijdelijk ergens anders slapen. want als je beter slaapt heb je miss ook minder angsten. en idd misschien is keer bidden zoals hier boven is denk ik geen verkeerd idee. of je kan iets gaan doen waardoor je heel moe word zoals lezen of warme melk drinken. dan kom je misschien sneller in slaap en heb je minder tijd om bang te zijn

 

 

ik hoop dat je er wat aan hebt 

en weet je bent niet de enige ik vind het knap dat je je verhaal naar buiten gooid

 

liefs xx

 

Reputatie 2
Badge +1

@ontbijtkoek2020 haha no problem:)

Ik ben heel blij met je reactie, mijn ouders weten het alleen niet omdat ik me ervoor schaam. Ergens anders slapen is bij ons lastig want dan zou dat bij mijn zusje moeten maar dat wil ze niet. Ik ga vanavond warme melk maken, kijken of dat helpt😊

ah ja wij hebben logeer kamer dus voor mij is makkelijk om ergens anders te slapen. ik zou met je ouders over hebben. misschien dat die je kunnen helpen door met je te praten. Eigenlijk is beste medicijn tegen dingen er over praten met andere teminste dat zegt mijn oma altijd 🙂. ik ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat.

als je het fijn vind kan je af en toe ff vertellen hoe de nacht ging misschien vind je dat fijn . en kan ik misschien met je mee denken

 

en je hoeft je niet voor te schamen. jij voelt het en het is oke dat je bang bent. mensen zouden zich moeten schamen als ze nooit bang zijn 🙂

 

xxx

Reputatie 2
Badge +1

@ontbijtkoek2020 Ah dat ja dat is wel heel handig zo’n logeerkamer. De warme melk was echt heel lekker maar nu lig ik toch weer bang in bed. Morgen zal ik het er met mijn moeder eens over hebben. Ik zou het fijn vinden om je bij te houden over mijn avonden

xx en bedankt voor je lieve reacties! 😇

Hey! Ik heb ook last gehad van angst voor het donker, kwade geesten en schrok van elk geluid. Wat bij mij heel erg hielp is een bijbeltekst lezen, Psalm 90/91. Door die tekst te lezen voelde ik een rust over me heen en werd ik rustiger. Dan kom ik rustig slapen en als ik het de volgende avond weer had las ik die tekst weer.

 

ik hoop dat het beter met je gaat! 
 

xx

@ontbijtkoek2020 Ah dat ja dat is wel heel handig zo’n logeerkamer. De warme melk was echt heel lekker maar nu lig ik toch weer bang in bed. Morgen zal ik het er met mijn moeder eens over hebben. Ik zou het fijn vinden om je bij te houden over mijn avonden

xx en bedankt voor je lieve reacties! 😇

jeetje wat balen dat je nog steeds bang in bed lag gisteravond. super dapper dat je er met je moeder over gat hebben. you go girl.

en fijn dat je het fijn vind om mij bij te houden over je avonden. het werkt misschien voor jou en ik wil je graag helpen. xx

Reputatie 2
Badge +1

@x.sunflower.x Vervelend dat je daar ook last van had. Is dat nog steeds? En bedankt voor de tip ik ga de bijbel zo bestellen en dan hopen dat hij er snel is! 

Ik heb een beetje hetzelfde maar volgens mij wordt ik gewoon paranoïde 

Reputatie 2
Badge +1

@gamer OwO Hoe bedoel je precies?

@gamer OwO Hoe bedoel je precies?

Ik schrik niet alleen van geluiden enzo wat ik hoor, ik denk soms ook dat ik iets hoor zonder dat iemand anders het hoort. Vandaar ook paranoïde 

Reputatie 2
Badge +1

@gamer OwO Ooh zo dat is echt vervelend! Soms heb ik dat ook, echt eng. Maar als ik met andere ben dan voel ik me niet bang..

Reputatie 2
Badge +1

@ontbijtkoek2020 Heyy daar kom ik weer hoor, het wordt erger en erger ik krijg stemmen in mijn hoofd die zeggen wat ik moet doen. Ik mag niet gaan slapen van die stemmen en die stem zegt dat als ik mijn ouders snachts roep dat ik dan de duivel oproep. Ik lag doodstil en zwetend in bed omdat die stem in mijn hoofd zei dat de duivel eraan komt als ik beweeg. Ik kon er niet meer tegen en riep toch mijn moeder ik mocht bij haar blijven slapen:) sorry dat wou ik even kwijt bedankt voor het lezen

onnodige quote verwijderd


hey , mijn laptop was bij iemand omdat hij kapot was. Vandaar dat ik nu pas reageer sorry sorry!

wat verschrikkelijk om te horen dat je zo ontzettend bang was. hoe gaat het nu met je ?

 

liefs

O

 

Badge

Hi, toevallig had ik hier recent ook last van. Na een vervelend moment met iemand. Ik heb daarna denk ik een trauma opgelopen en een enorme angst voor de duivel.

Reputatie 1
Badge

Hi,

ik heb zelf een grote angst voor geesten. Ik bid zelf niet omdat ik een atheist ben, maar wat mij helpt is om wat wierrook te fikken. Maak met het wierook een soort van kleding rond jezelf om je als het ware te beschermen. Doe dit ook bij alle spiegeld die je hebt, want dat beschermt je ook!

#staystrong

 

-whenthedepressionhits<3

Badge

Hey wat naar voor je!

Ik ben ook heel lang bang geweest voor geesten . Bij mij hielp het om mezelf om te praten.

Reageer