Vraag

angst voor begeleiding voor mn autisme

  • 15 December 2020
  • 6 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb zelf autisme en ik loop heel vaak vast in mn  hoofd en ook op school loop ik heel erg vast. Ik heb deze periode van school begeleiding gekregen maar elke keer als ik een afspraak heb dan trek ik mezelf terug en skip ik de afspraak omdat ik teveel angst heb, ik had vandaag al een gesprek met rekendocent gehad omdat ik ook al heel erg vast loop met rekenen. Ik heb afgelopen jaren slechte begeleiding gehad en nooit echt een succes geweest en daarom heb ik nu ook de angst dat het bij deze begeleider ook geen succes gaat worden, maar mn mentor zowel rekendocent maken enorme zorgen over dat ik straks helemaal vast loop, maar ik krijg de angst voor begeleiding niet weg en ik weet nu niet of ik de begeleiding moet stoppen of toch maar begeleiding hebben

 

Wat moet ik doen?


6 reacties

hey

 

Autist hier 😅

 

begeleiding kan eng zijn. maar ik denk dat je het een kans moet geven. het is eng ja. het werkt voor mij altijd goed. om eerst de begeleider te leren kennen. misschien kan je het op die manier een kans geven? 

 

groetjes blue

Ik heb  ook autisme, ik ben het me @Blue eens.

Ik heb  ook autisme, ik ben het me @Blue eens.

Heb jij ook begeleiding voor autisme? Zo ja, heb jij ook vaak een gevoel dat je gaat terug trekken op het moment dat je de afspraak hebt ?

Ik heb er nu bijna geen begeleiding meer voor (Ik mag het wel vragen als ik dat wil), maar had het eerst wel en trok mezelf meestal wel terug. Maar die mensen zijn er wel om jou te helpen, maar mij hielp het niet echt (Kan aan mij liggen). Misschien heeft @Blue nog meer informatie hierover, als die dit ook heeft gehad. Of tips! 

hey

 

ja ik heb begeleiding voor mijn Autisme. 

 

vroeger toen ik het had was zeg maar altijd de begeleider aan het praten en ik een beetje mijn schouders aan het ophalen. omdat ik me niet veilig voelde bij dat persoon + de ruimte was niet vertrouwd. 

ik heb echt allerlei soorten begeleiding gehad (alles wat je regulier kan krijgen) en bij allemaal werkte het niet.

 

sinds een jaar komt er een persoon thuis en gaat samen met mij idd rond om Autisme werken. maar kijkt vooral wat ik nodig heb. en weet je. het is nu bijna afgerond en dat vind ik jammer. hij en ik deden echt hele andere dingen. als mijn hoofd vol zat gingen we mijn hoofd na tekenen en alle gedachtes opschrijven. zodat ik het weer geordend kreeg.

 

heb je hier wat aan? ik hoor graag als je nog vragen hebt. maar ik heb nu geen tijd meer…

 

groetjes blue 

hey

 

ja ik heb begeleiding voor mijn Autisme. 

 

vroeger toen ik het had was zeg maar altijd de begeleider aan het praten en ik een beetje mijn schouders aan het ophalen. omdat ik me niet veilig voelde bij dat persoon + de ruimte was niet vertrouwd. 

ik heb echt allerlei soorten begeleiding gehad (alles wat je regulier kan krijgen) en bij allemaal werkte het niet.

 

sinds een jaar komt er een persoon thuis en gaat samen met mij idd rond om Autisme werken. maar kijkt vooral wat ik nodig heb. en weet je. het is nu bijna afgerond en dat vind ik jammer. hij en ik deden echt hele andere dingen. als mijn hoofd vol zat gingen we mijn hoofd na tekenen en alle gedachtes opschrijven. zodat ik het weer geordend kreeg.

 

heb je hier wat aan? ik hoor graag als je nog vragen hebt. maar ik heb nu geen tijd meer…

 

groetjes blue 

Hee 

hier heb ik wat aan! 
super bedankt!😁

Reageer