Skip to main content

Hey ik ben een meisje van 15 die erg bang is voor school op de zondag voel ik al de angst en word ik heel snel verdrietig. Nu is t maandagochtend en moet ik eigenlijk naar school maar ik durf er echt niet heen. Ik zit ook niet lekker in mijn vel mn ouders hebben elke dag ruzie en schelden en bedreigen elkaar de hele dag wat moet ik doen??

Hai

Als ik het goed begrijp heb je dus niet echt angst voor school, meer voor je thuissituatie die nogal onplezierig is? 

Ten eerste moet je vooral het hier met iemand over hebben die je kan helpen, een vertrouwenspersoon op school (heuuy een reden om naar school te gaan), een familielid, of iemand anders die jij vertrouwd en je kan helpen. Jeugdzorg is ook een optie als het echt heel onveilig wordt.

Verder kan ik je alleen maar adviseren wel te gaan, thuisblijven bij je ouders wordt je ook niet beter van, en jij hebt ook gewoon het recht om naar school te kunnen gaan en zonder zorgen te kunnen leren en je klasgenoten te zien enzo. 


Als je erg bang bent voor school kan dat aan meerdere dingen liggen.  je kan bij voorbeeld bang zijn om te blijven zitten of er krijgt stress van toetsen en huiswerk. Als dit het geval is is het het best om er met iemand over te praten . Ik zelf vond dit altijd een eng. Haal diep adem en hoe dom het ook klinkt denk aan hoe erg het zou zij als je een keer een slecht cijfer haal of je huiswerk niet inleveren. Ze gaan je niet slaan ofzo.  Bang zijn voor school kan ook te maken hebben met je thusi situatie. Als je moeder en vader Vaak ruzie maken is dat frustreren maar het beste is is om te onthouden dat het niet jouw schuld is. En als je daar verdrietig over bent is dat oke. Zet een zielig nummer aan zoals faling van Harry styles en huil blijf huilen. Dat lucht zo erg op.


Reageer