Vraag

angst over 113 chats

  • 6 August 2023
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

Badge

Hoi!

ik ben een autistisch kind van 12 en ik heb vorig school jaar groep acht overgeslagen en dus naar de 1st gegaan waar ik gepest werd, dus nu ga ik 1st jaar over doen maar op een andere school.

Vanwege dat ik gepest werd ben ik extreem depressief en denk ik elke avond, soms ook als ik gewoon aan het gamen ben over zm. 
 

Ik weet dat ik naar 113 kan maar ik ben te bang om  

te bellen of te chatten.

 

Ik weet ook niet hoe ik met ouders moet uitleggen.

 

Weet iemand wat ik kan doen?

Bedank alvast!


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

hey,

belangrijk is dat je geen domme dingen gaat doen. heet dingen waar je spijt van gaat krijgen.  depressief zijn is een teken dat je hersenen  ontevreden zijn met je huidige leven, wat begrijpelijk is voor mensen die gepest worden.  zeker als het op school is gezien elke dag het risico bestaat dat je naar beneden gehaald en beschadigd wordt.   hoe dom dit advies ook  klinkt maar je moet je leven weer zo krijgen dat je weer in  vrede kunt leven.  Inprincipe is naar een andere school gaan al een goede oplossing, gezien de factor die je belast zal verdwijnen.  het kan lang duren tot dat het pesten verwerkt is ook al zijn de pesters weg.  het is dan gewoon belangrijk, zoals ik al zei, niets te doen waar je spijt van zou kunnen  krijgen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Anoniempersooooooonnnn ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je steun zoekt op ons forum. Helaas heb je nog niet veel reacties gehad. Hopelijk komen er nog meer reacties!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte, groetjes,

 Mariska 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi,  allereerst zm is geen oplossing en je hebt nog zoveel te doen in je leven, er kan nog zoveel mooie komen! :) en, wees niet bang om daar naartoe te bellen! Het zijn echt waar lieve aardige mensen die er voor jou zijn dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ze doen ook niks als jij niet wilt dat ze iets doen. Dat zit wel goed. En tweede tip, misschien kun je naast die andere school ook een hobby gaan doen waar je mensen ontmoet, veel of weinig en in welk tempo bepaal je dan zelf en hangt ook af van de hobby. Maar daar kun je jezelf ook uiten, leuke dingen doen en mensen ontmoeten met dezelfde interesses en passies als jij.  Ik hoop dat je er iets aan hebt! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer