angst en zelfhaat

  • 13 May 2019
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo, het gaat deze 2 weken niet goed behalve dat ik geen hard drugs heb gebruikt..
ik blijf ook altijd thuis ik heb sinds 3 4 maanden dat ik nergens meer alleen naar toe ga ik heb ineens zon angst om naar de winkel te gaan of in de bus of trein en ik weet gewoon niet zo goed waar door het door komt en blijf het liefst gewoon de hele dag in me bed.. en hoe dan ook die depressieve gedachtes houden niet op en worden erger en blow nog meer dan daarvoor. haat me zelf zo erg dat ik dit ook niet meer wil altijd voel ik me kut en het houd niet op en heb het ook niet tegen iemand verteld over mn gevoelens hoe ik me voel, en me moeder vind juist dat het wel goed gaat. maar ja dat neem ik haar ook niet kwalijk ik zit hele dag boven en zij houd zich bezig met andere dingen. maar het maakt me echt kapot. en ik denk ook van dat dit niet echt een probleem is, en gewoon iets is waar ik me overheen moet zetten maar het lukt me gewoon echt niet

liefs

2 reacties

T is goed om te horen dat je bent gestopt met drugs. Proud of you!!

Over dat angstgevoel, Ik denk dat het komt omdat jij van radio of tv allemaal dingen hoort op het nieuws en dat jij dat opslaat in jouw hoofd en dat in je opkomt. Je kan opzoeken hoe je dat kan onderhandelen.

Het niet lekker zitten kan komen door de puberteit. Ik was ook een lange tijd niet lekker in mijn vel. Mijn cijfers gingen omlaag en ik bezeerde mezelf. Maar dat is niet de oplossing. Ik weet niet hoe oud je bent en in welke klas je zit. Maar ik denk wel dat jij op school iets qua schooldokter/ggd hebt. Toen ik er niet lekker in zat was ik per ongeluk bij hun terecht gekomen en heb ik ze alles (bijna dan) verteld wat me goed had geholpen. Ik zit nu veel lekkerder in mijn vel dan eerst. Je kan ze alles vertellen want in NL is de plicht dat zij alles geheim moeten houden wat jij zegt als jij zegt dat ze het niet mogen zeggen. Ze mogen jou alleen adviseren op dat moment. Dus je kan op hun afgaan. Als je dat te snel vind kan je ook gewoon naar je favo docent gaan die je vertrouwd of je trainer ofz. Of jouw familie. Meestal maken sommige familie leden ongv hetzelfde mee net als jou. Jong of oud.

Ik hoop dat dit je kan helpen
Denk eraan. Nu op deze leeftijd heb je hier last van maar in de toekomst niet meer. Wanneer kan ik niet zeggen maar dat zeg je zelf door in jezelf te geloven. Voor al het nare staat ook iets moois!!!!
hee, ik denk eerlijk gezegd niet dat het van tv of nieuws komt. en ik ga al 5 maanden niet meer naar school. en ben 16 maar dit is ook zeker geen puberteit doe me zelf al 3 jaar pijn en zelfhaat heb ook op groepen gezeten en therapie 2 jaar maar het lijkt gewoon niet te helpen of val altijd weer terug in me oude gedrag @Darlingyou

Reageer