Vraag

Angst en stress voor school

  • 23 January 2023
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Hoi daar, ik heb dus sinds ik een jaar lang werd gepest last van angst en stress door school. Ik durf nu niet echt meer naar school toe omdat ik bang ben dat ik weer genegeerd wordt. Dit is nu zo erg dat ik ook voor toetsen stress en angst heb terwijl ik daar eerst totaal geen last van had. Weet iemand iets wat ik kan doen zodat deze angst en stress minder wordt???

Ja ik heb al gepraat met mijn ouders en iemand van school


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

vervelend lijkt me dat. Maar goed dat je al heb gepraat met je ouders en iemand van school. Wat zeiden ze of hoe reageerde ze?

Ik denk dat hierover praten het beste werkt. En toch je angst overwinnen door naar school te gaan en eerst weer te ervaren hoe het  is.

Reputatie 7
Badge +8

Ik snap je gevoel helemaal. Ik werd grotendeels van mijn basis school tijd gepest en toen dat een beetje minderde ging het door in de eerste. Zelf krijg ik enorm veel buik pijn op school.

Praten erover is iets wat mij helpt. Specifiek vind ik met iemand zoals een therapeut praten heel fijn maar in deze tijd is dat een privilege. Maar zelfs online praten met mensen kan helpen. 

Zelf probeer ik me op school zo veel mogelijk kleine peptalks te geven om het wat verdraagelijker te maken. Soms doe ik ook gewoon alsof school een soort serieuze baan is en dat ik er ben omdat ik er moet zijn voor het geld en niks anders ( zelfs al is er geen geld ). Maar ook gewoon kleine beloningen zoals iets leuks doen na school of snoepjes in je brood trommel kan school iets minder hell maken.  

Hoe stom het ook maar is om bijna elke dag naar een plek te moeten gaan die je je naar laat voelen kan je het proberen iets beter te maken bij al het slechte te negeren en het beter te maken voor je zelf. Als niemand jouw helpt help je jezelf maar, toch?

 

 

Badge

Hey,

Ik heb geen antwoord voor je maar wel steun💗💗

Ik ga door het zelfde en weet niet precies wat ik er mee aanmoet. Ik heb een keer gehoord om gewoon je zelf te helpen alsof het je beste vriend(din) is. Zoals zeggen "kom op je kan het!". Voor mij werkt het niet echt zo maar hopelijk kom jij er wel uit!💗

Reputatie 5
Badge +4

@Its.me.im wat sneu, ik heb zelf precies hetzelfde gehad en nu nog een beetje,maar het beste is om van school te wisselen ook al is dat mega veel gedoe. op die nieuwe school kom je misschien wel mensen tegen die je aardig vind en dat helpt dan om je zelfvertrouwen weer op te krikken🙏🏻ik hoop het!!!!!!!!!!!!!

                                   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx         famke

Reputatie 4
Badge +1

Hoi

 

Ik heb/had ook een beetje zoiets

praten heeft et voor mij enkel slechter gemaakt dus hield ik het voor me. Nu heb ik 1 “vriendin” uit mijn klas en 2 vriendinnen ofzo van een ander jaar. Daardoor voel ik me een beetje depri maar ja… probeer je gewoon te focussen op je vrienden die je hebt, school en hobby’s (als je die hebt) . Ik begrijp dat pesten niet leuk is ik heb/had het zelf ook een beetje, ik heb dan die personen genegeerd en ontweken nu doen ze normaal tegen me… ze praten niet veel tegen me maar ze zeggen ook niets slecht ofzo als ze iets zeggen is het vriendelijk.

Je had hier waarschijnlijk niets aan maar ik hoop dat je je goed voelt op school

groetjes😘

Reageer