Vraag

angst, depressief en gemene stiefvader


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik had een best lang verhaal geschreven waarin ik alles had uitgelegd, maar natuurlijk moest mijn telefoon weer eens vervelend doen en was alles weg. Dus nu maar in het kort.

Ik ben savonds super bang dat er ineens inbrekers oid komen of dat iemand me in m'n slaap vermoord. Ik schrik van ieder geluid wat ik hoor. Ik blokkeer mijn deur hierom ook (en ik weet dat dit onveilig is mocht er echt wat gebeuren). Als ik dit niet doe kan ik gewoon niet slapen.

Verder ben ik vgm depressief. Ik heb regelmatig periodes dat ik me gwn depri voel. En ja ik heb dan ook wel eens gedachten waarbij ik denk dat het beter zou zijn als ik er niet meer was. Gelukkig zijn er twee redenen dat ik dit toch niet zou doen. 1 ik durf dat toch niet. 2 ik wil het mijn vriendinnen niet aan doen. Ik snijd mezelf niet, maar ik druk heel soms wel mijn nagels in mijn arm.

Tot slot heb ik een hele vervelende stiefvader die bijna op alles wat ik doe of zeg commentaar levert. En als ik dan wat terug zeg heb ik het weer gedaan. Ook denkt hij vaak grappig te zijn maar is hij gewoon irritant (omdat ik het al 12 jaar aan moet horen) of gemeen. Hij levert ook veel commentaar over mijn uiterlijk (ik weet dat ik niet de dunste ben, maar dat hoeft hij niet bijna elke dag recht in m'n gezicht te zeggen). Tijdens het avondeten maken hij en mijn broer me vaak belachelijk.

Ik ben alles een beetje zat aan het worden. Ik wil niet langer in angst leven. Ik heb daar ook last van op straat (wel in mindere mate dan savonds). Verder weet ik niet goed wat ik moet doen met mijn stiefvader. Dus iemand please help.


11 reacties

Hey BlueWolf,

 

Vervelend dat je telefoon raar deed en alles weg was! Dat is voor mij vaak de rede waarom ik vaak dingen doe kopiëren zodat als er iets gebeurt,  ik het nog heb. Oke nu verder.

 

 

Ik ben savonds super bang dat er ineens inbrekers oid komen of dat iemand me in m'n slaap vermoord. Ik schrik van ieder geluid wat ik hoor. vervelend voor je!  Misschien kun je als je gaat slapen proberen oordoppen in te doen?  

Ik blokkeer mijn deur hierom ook (en ik weet dat dit onveilig is mocht er echt wat gebeuren). Als ik dit niet doe kan ik gewoon niet slapen. kan je niet vragen om een sleutel slot op je deur en dat je ouders en jij een sleutel hebben , mocht er iets gebeuren ? En zo kan jij je ook veilig voelen als ie dicht is?

Verder ben ik vgm depressief. Ik heb regelmatig periodes dat ik me gwn depri voel. En ja ik heb dan ook wel eens gedachten waarbij ik denk dat het beter zou zijn als ik er niet meer was. Gelukkig zijn er twee redenen dat ik dit toch niet zou doen. 1 ik durf dat toch niet. 2 ik wil het mijn vriendinnen niet aan doen. Ik snijd mezelf niet, maar ik druk heel soms wel mijn nagels in mijn arm.vervelend dat je die periodes hebt! Goed dat je 2 dingen hebt waardoor je niet in die staat bent om dat te doen! Ik zou wel proberen om wat minder met je nagels in je armen te gaan, maar het is beter dan snijden. (Ik weet wat snijden is , en ik raad het iedereen af om te doen! Ik heb zelf veel littekens die niet meer weggaan en ik wil mensen dat besparen als dat kan)

Tot slot heb ik een hele vervelende stiefvader die bijna op alles wat ik doe of zeg commentaar levert. En als ik dan wat terug zeg heb ik het weer gedaan. Ook denkt hij vaak grappig te zijn maar is hij gewoon irritant (omdat ik het al 12 jaar aan moet horen) of gemeen. Hij levert ook veel commentaar over mijn uiterlijk (ik weet dat ik niet de dunste ben, maar dat hoeft hij niet bijna elke dag recht in m'n gezicht te zeggen). Tijdens het avondeten maken hij en mijn broer me vaak belachelijk.dat is niet fijn nee! Ik vind het persoonlijk ook niet kunnen dat hij dat ook zoiets zegt tegen en over jou!  Als hij iets niet oke vind, dat kan , maar dit licht bij veel mensen gevoellig en hij hoeft het niet steeds te zeggen. Als het echt heel erg is is 1x zeggen meer dan genoeg. Over het avondeten.  Ik vind dat rond uit , hoe zeg je dat ookalweer,  oh ja, Kinderachtig , triest en belachelijk. Heb je dit al is verteld tegen je moeder? En heb je hun als is verteld wat je daarvan vind? En hoe je je voelt en wat je gedachtes zijn?

Ik ben alles een beetje zat aan het worden. Ik wil niet langer in angst leven. Ik heb daar ook last van op straat (wel in mindere mate dan savonds).ik denk dat er heel veel andere mensen bang zijn, dat is oke. En bang in de avond ,dat zijn ook veel mensen hoor . Ik heb hier een linkje die wat meer info kan geven .https://www.rtlnieuws.nl/node/755956

 

Verder weet ik niet goed wat ik moet doen met mijn stiefvader. Dus iemand please help.sorry ik heb niet tips, maar je kunt altijd zeggen hoe je erbij voelt tegen hem je broer en je moeder. Dat is in iedergeval iets.

hopelijk helpt dit je!🍀

 

Groetjes Gebruiker c 

Ik slaap al met oordoppen, maar die doe ik dan weer uit zodra ik geluid hoor of denk te horen. En dan lig ik weer een tijdje te luisteren voordat ik ze weer in doe.

Over dat slot. Ik heb twee broers, de oudste die wel lief is is net het huis uit gegaan. Maar hij had in zijn deur wel een slot zitten, maar dat mocht hij niet gebruiken. Dus ik denk dat ze dat nooit goed gaan vinden. Bovendien denk ik dat een deel van mijn angsten te maken hebben met mijn stiefvader, dus hun een sleutel geven gaat denk ik niet helpen. Verder weten ze ook niet dat ik mijn deur blokkeer. Ze waren en een hele tijd terug een keer achter gekomen en sindsdien ben ik er heel voorzichtig mee.

Ik durf ook niet goed te vertellen over mijn angsten enzo aan mijn moeder, omdat ik dan bang ben dat mijn stiefvader en broer nog vervelender gaan doen. Ik ben op school jaren lang gepest en wil dat niet ook nog thuis.

Mijn moeder is er vaak bij als mijn stiefvader iets gemeens ofzo zegt maar doet dan niks. Toen mijn oudste broer nog thuis woonde zijn we een aantal keer naar mijn moeder gestapt om te zeggen wat we van onze stiefvader vinden, maar dat heeft niet geholpen.

 

BlueWolf

Ik slaap al met oordoppen, maar die doe ik dan weer uit zodra ik geluid hoor of denk te horen. En dan lig ik weer een tijdje te luisteren voordat ik ze weer in doe.oke ,heb je al is gedacht om zo'n bouwvakkers Heardset op te doen, want die zijn geluids dicht , en anders gwn bluethoot oortjes met kalmerende muziek. 

Over dat slot. Ik heb twee broers, de oudste die wel lief is is net het huis uit gegaan. Maar hij had in zijn deur wel een slot zitten, maar dat mocht hij niet gebruiken. vervelend voor je dat je oudste broer wel lief deed uit huis is! Waarom zou je deur niet op slot doen? In mijn ogen heb je dan toch ook geen privicie. 

Dus ik denk dat ze dat nooit goed gaan vinden. Bovendien denk ik dat een deel van mijn angsten te maken hebben met mijn stiefvader, dus hun een sleutel geven gaat denk ik niet helpen.oke, heb je er al is gepraat iemand anders zoals, je mentor of huisarts ofzo? Want die kan je het beste helpen.

Verder weten ze ook niet dat ik mijn deur blokkeer. Ze waren en een hele tijd terug een keer achter gekomen en sindsdien ben ik er heel voorzichtig mee.dat snap ik.

Ik durf ook niet goed te vertellen over mijn angsten enzo aan mijn moeder, omdat ik dan bang ben dat mijn stiefvader en broer nog vervelender gaan doen.oke, kun je anders niet naar je moeder gaan en zeggen wat je er van vind en dat ze ook een keer mag ingrijpen en dat niet moet zeggen dat jij dat haar verteld hebt. 

Mijn moeder is er vaak bij als mijn stiefvader iets gemeens ofzo zegt maar doet dan niks. Waarom doet ze dan niks? Is ze bang voor je stiefvader? 

Toen mijn oudste broer nog thuis woonde zijn we een aantal keer naar mijn moeder gestapt om te zeggen wat we van onze stiefvader vinden, maar dat heeft niet geholpen.jammer! Ik kan er zelf niks aan doen verder, dus ik zou of nog even door blijven gaan tot je uit huis bent , of bij je oudste broer wonen als dat mogelijk is en dat kan met de omstandigheden etc. Of  je verteld het tegen iemand zoals , Huisarts, mentor ,psycholoog of iemand die je vertrouwt. 

Hopelijk helpt het iets ! Sorry maar ik kan nu niks anders bedenken. 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

BlueWolf

 

Hallo BlueWolf :)

Vervelende situatie!

Qua inbrekers-angst, wellicht kun je iets van zelf-bescherming in je kamer hebben zodat je de inbreker aan kan als hij/zij in je kamer komt. Ook kun je zoals Gebruiker c zegt een geluidsdichte headset kopen. 

Ook vervelend dat je stiefvader en je broer je belachelijk maken. Je kunt het zoveel mogelijk negeren zodat het minder '’leuk'’ wordt om opmerkingen te maken. Je moet je er ook niks van aantrekken want uiterlijk is niet heel erg belangrijk, jou innerlijk is veel belangrijker en vanaf het forum lijk jij een goed innerlijk te hebben!

-TheMightySlayer <3

Hey!

Een van mijn vriendinnen weet waar ik mee zit en had ook al voorgesteld om naar de huisarts te gaan. Het probleem is dan alleen dat ik niet graag heb dat mijn ouders er achter komen. Ook ben ik al heel lang niet naar de huisarts geweest en volgens mij is de praktijk verhuisd (ik weet niet hoe die heet dus kan het ook niet opzoeken). 

Ik probeer mijn broer en stiefvader ook zo veel mogelijk te negeren, maar dat is erg lastig soms.

En over dat mijn moeder niet ingrijpt. Ik denk niet dat ze bang is voor hem, maar meer dat ze iets in hem ziet wat ik niet zie ofzo. En het kan goed zijn dat als hij zo'n gemene opmerking maakt en ik dan naar boven ben ze er wat van zegt, maar dat heeft dan geen invloed op hem want hij gaat gewoon door.

Heeft iemand tips over hoe ik dat met de huisarts aan moet pakken?

~BlueWolf

Hallo BlueWolf :)

De huisarts heeft zwijgplicht dus hij mag het niet zonder toestemming met je ouders delen als jij daar bent geweest.

-TheMightySlayer <3

Hoi TheMightySlayer

Oh wel fijn dat er een zwijgplicht is. Het enige probleem is dan nog dat ik niet weet wie mijn huisarts is aangezien ik daar al jaren niet meer ben geweest.

~BlueWolf

Hallo BlueWolf :)

Misschien weet je het oude adres nog en anders kun je op google zoeken naar een huisartsenpraktijk in jou woonplaats.

-TheMightySlayer <3

Hoi TheMightySlayer

Ik denk dat ik het oude adres ongeveer nog wel weet. Ik zal eens opzoek gaan!

~BlueWolf

Hallo BlueWolf :)

Veel succes dan!

-TheMightySlayer <3

Ik heb nog gezocht maar heb echt geen idee bij welke huisarts ik zou zitten.

~BlueWolf

Reageer