angst bij grote groep mensen van mijn leeftijd

  • 14 August 2021
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hey, 

ik was dus naar de kermis geweest met die vriendin en ik had dus al verteld dat ik bang was (als je dit niet weet ga dan een paar topics terug naar kermis). Er was uiteindelijk niks gebeurd wat ik wel kon verwachten dus mijn angst was overbodig voor die vervelende mensen ik heb ze wel gezien tho, het maakt me verdrietig en boos/chagrijnig maar dat was het.

Het was wel druk op de kermis en ik krijg dan echt een laag van spanning over me heen ik voel me heel erg bekeken en beoordeeld, ook ben ik bang dat ik mezelf voorschut zet ofz of een vervelend moment met iemand ofz die dan een domme opmerking maakt (ik weet niet waarvan ik die angst heb maar ik ben altijd bang dat iemand iets stoms tegen me zegt en me voorschut wil zetten). Als ik dan aan het kletsen was met mijn vriendin ging de wereld om me heen even weg en was ik niet bang meer omdat ik dan gefocust was op het gesprek. Daarna als we klaar waren was de angst er weer.

het lijkt alsof ik een soortvan sociale angst voor mensen van mijn leeftijd heb, weet iemand wat er mis is met mij?

groetjes 

jE aNgStIgE kIp


2 reacties

Heeij, 

Ik herken mezelf wel in je, heb zelf een sociale angststoornis. Heb toen op therapie moeten leren om daarmee om te gaan. Ze zeiden toen, als je denkt dat je iets geks hebt gezegd of gedaan, of tenminste als je dat denkt, dan moet je de situatie omdraaien. Zo van; als een ander meisje of jongen dat had gezegd, had ik het dan ook raar gevonden?

Meestal kom je er dan achter dat dat helemaal niet zo is, en dat dus hetgene wat je gedaan hebt helemaal niet zo erg is.. 

Misschien helpt dit ook bij jou?

Groetjess

Ps. Er is niks mis met je!!

TanoniemT geeft al goede raad. Op de korte termijn kan het misschien helpen om je te bedenken dat al die mensen echt niet zo veel om jou geven. Daarmee bedoel ik niet dat je niks betekent in de wereld, maar meer dat al die mensen zich echt niet allemaal focussen op wat jij zegt en doet.

Probeer maar een leuke tijd te hebben met je vriendinnen en probeer je niet te veel aan te trekken van anderen, want waarschijnlijk doen ze zich dat ook niet van jou.

Als je daadwerkelijk een sociale angststoornis heb, is het raadzaam om daar een traject voor te starten. Je kan in ieder geval wel een intake gesprek aangaan. Wellicht kan @TanoniemT hier nog iets meer over vertellen als je daar behoefte aan hebt.

Succes!

Reageer