Vraag

angst

  • 25 August 2023
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge

Hey, ik kom hier voor advies want ik weet niet echt wat ik moet doen. Elke keer in drukke plekken krijg ik n soort van paniekaanvallen omdat het voelt alsof iedereen me oordeelt of uitlacht of me raar aankijkt. Ik durf in een restaurant geen eten op te scheppen, ik durf niet in de lift te stappen, ik werk in een supermarkt en als er een groep jongeren is loop ik de andere kant op en zulke dingen allemaal. Ik begin dan heel snel te ademen en ik krijg het warm en het voelt aan alsof ik elk moment out kan gaan. Mijn ouders zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen maar ik ben gwn echt bang. Iemand tips?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat is een vervelend gevoel, ik heb het een tijdje gehad dat ik ook bijna in paniek raakte als ik dacht aan anderen die naar me keken en hoe ik over kwam,  als ik tussen mensen doorliep dacht ik dat iedereen naar me keek, dat soort dingen. Je kunt het een plek geven en ook er overheen "groeien". Ook zijn er oefeningen voor en helpt het als je er over kunt praten. Misschien heb je hier iets aan: 

https://www.thuisarts.nl/sociale-angststoornis/ik-heb-sociale-angststoornis

Het klinkt misschien wat zwaar zoal het daar staat en jij hebt dat misschien niet zoals het beschreven is maar er staan wel wat tips bij.   Ik hoop dat je er iets mee kunt! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer