Vraag

Angst

  • 7 July 2021
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey, 

Ik weet dat mijn vraag misschien gek is, maar ik heb niemand anders om mee te praten.

Ik heb al tijden last van angstgevoelens, het probleem is dat ik volgende week naar de tandarts moet. Ik wacht al een jaar met het maken van de afspraak, en daarna heb ik een paar maanden moeten wachten op de afspraak. Maar, nu is het zover en ik durf niet, ik durf echt niet. 

Er zitten gaatjes in mijn kiezen en door het tandenknarsen is mijn gebit erg beschadigt, en zitten mijn tanden vrij losjes. Ik schaam me zo, ik ben nog maar 15 wat moet de tandarts wel niet denken als hij mijn gebit ziet. 

Daarnaast wil ik een beugel, ik moet een beugel. Maar na mijn gebit te laten zien durf ik niet ook nog te beginnen over een beugel. Ik ben al zo'n probleem want er moeten 100 nieuwe afspraken gemaakt worden om gaatjes op te vullen enzo, en dan wil ik ook nog een beugel. 

Ik schaam me maar ik hoop dat iemand mij tips kan geven, tips om te praten met de tandarts, tips om me minder te schamen en tips om uberhaupt te gaan, want ik zie me zelf al terugdeinzen.

x anoniem


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Een tandarts ziet waarschijnlijk veel ergere gebitten. Hij is hier aan gewend dus je hoeft niet bang te zijn wat hij er van vindt. Hij heeft vast oplossingen voor je gebit. Hoe eng het ook is, als ik je zo hoor wil je graag dat je gebit mooi wordt, dan moet je toch echt gaan.

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Je tandarts is er juist om je gaatjes op te vullen en je gebit weer beter te maken. Hij krijgt dagelijks slecht gebitten die waarschijnlijk nog veel erger zijn dan die van jou. Ik snap dat het schamend is maar voor je eigen gezondheid zou ik toch gaan.

Reageer