Anderen jaloers om merk kleding

  • 4 October 2021
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, Ik ben een jongen van 15 jaar (bijna 16). Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb geen werk. Mijn vader heeft een eigen bedrijf en financieel wel beter dan de gemiddelde Nederlander.

Ik heb best wel een dure kleding stijl, ik koop vaak kleding op webshops. Met merken zoals: Stone Island, Dsquared2, Supreme, OFF-WHITE ect. Zo had ik vorige week kleding gekocht van meer dan 4000 euro. En deze week nog eens een keer 750 euro. Een gemiddelde outfit van ziet het als volgende er uit:

 

Jas: Parajumper 400 euro

Trui: Dsquard2: 250 euro

Broek: 7 seven jeans 230 euro

schoenen: OFF WHITE 260 euro

Sokken en Ondergoed: 5 euro

Horloge: Edox 430 euro

Outfit van: 1.575 euro door me vader betaalt.

 

En vaak word ik ook op school aangekeken als een "Rijke kakker".  Kinderen uit me klas hebben helemaal/of weinig merk kleding, en andere kinderen uit klassen hebben wel merk kleding.  Terwijl voor mij dit "gewoon normaal is". Ik weet namelijk niet beter. Dit had ik sinds mijn geboorte. Soms krijg ik ook wel eens opmerkingen die me onzeker maken. Maar er zit ook een andere kant aan, namelijk kinderen zeggen dan: "Kon ik maar zulke kleding stukken halen”. En dan begin ik me onschuldig te voelen. Ik weet niet zo goed hoe ik hier om mee moet gaan.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 8. a. Reclame maken is niet toegestaan.

 

 

 

 

 

 

 


2 reacties

Haai S PRIVE,

Het is erg irritant dat iedereen overal wat over te zeggen heeft. Meestal komen dit soort opmerkingen uit een soort van jaloezie, ze proberen jou naar beneden te halen zodat zij niet minder lijken. Terwijl iedereen gelijk is, maakt niet uit wat je draagt! 

Wat ik zelf meestal doe is alle negatieve gedachtes op een rijtje zetten, en bedenken door welke positieve zin ik dit kan vervangen. In jouw geval zou ik blij en trots zijn op dat je die kleren kunt dragen! En dat bedoel ik niet als iets negatiefs, ik bedoel dat echt als iets goeds. Het is toch gaaf dat jij de kans hebt om die kleding te dragen, om iets te dragen wat je zelf mooi vindt. Daar heeft niemand wat mee te maken, jouw kledingsmaak is jouw kledingsmaak. Iemand anders heeft weer iets waar die trots op kan zijn, en zo kun je van heel veel dingen wat moois maken. 

Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar ik hoop wel dat je er iets aan hebt. Het is zonde om je onzeker te voelen terwijl dat niet nodig is :).

X Loes

Badge

Hey,

dit heb ik ook. Ik ben er gewoon heen gegaan en het uitgelegd waarom ik het draag. Bij mij moet ik merk kleding dragen omdat mijn ouders bang zijn dat het is gemaakt door kleine kinderen.

Misschien zou je gewoon kunnen vertellen en als dat niet werkt dan gewoon negeren. Je kan het ook sommige dingen positief maken.  Je hoeft je niet schuldig te voelen. 

Veel suc6 en ik hoop dat het snel weer over is

Reageer