Vraag

Andere sites voor hulp?

  • 18 March 2018
  • 3 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zoals jullie weten ben ik een tijdje opgenomen geweest. Dit is nu al 4/5 weken terug. Het heeft me zeker wel geholpen met het vinden van rust in me hoofd. Ook dankzij de medicatie die ik kreeg leek het weer snel goed te gaan met mij.

Deze week ging het weer een heel stuk minder met mij. De stemmen zijn terug gekeerd, en ze zijn harder dan eerst. Ook de ogen zijn weer begonnen met fluisteren.

Nou weet ik dat je een chat kan beginnen met de KT, alleen dat kan 's avonds niet, dus als ik nu wil chatten kan dat niet.

En dan heb je ook nog de 113lijn. Deze is wel online beschikbaar nu alleen ik heb niet zoveel aan hun, en dat komt omdat ze me niet begrijpen.

Mijn vraag is dus zijn er andere hulplijnen die beschikbaar zijn voor nu 's avonds /' s nachts?

Ik weet ook dat ik met de crisisdienst kan bellen maar ik wil niet dat me ouders zich zorgen gaan maken mij. We zijn wezen uiteten vandaag dus ik wil het niet verpesten omdat het deze week kl*te is gegaan of omdat ik nu er doorheen zit. Daarnaast gaan we volgende week op vakantie voor 2 weken. En als ze dan nu horen dat het echt niet goed met me gaat zeggen ze die vakantie af, en dat wil ik absoluut niet!

Ik hoor vaak dat ik een binnenvetter ben (iemand die alles graag zelf wilt oplossen) en dat is ook zo dus dat wil ik nu ook doen!

Iemand tips voor sites of iets anders?

Gr:Mr. S

3 reacties

Hi Mr.S,

Ik zit net ff wat topics te checken, want ik ben een heel weekend weggeweest. Ik wilde alleen maar ff checken wat er gepost was en niet zozeer antwoorden, omdat ik moe ben. Maar hier zit wel een soort van noodzaak bij, denk ik.

Het is best een moeilijke vraag, die ik niet zomaar uit mijn hoofd kan beantwoorden.

Ik heb even wat op google opgezocht en ook wel wat sites gevonden, die in aanmerking komen. Alleen weet ik niet welke van die sites toegestaan zijn door KT om hier te noemen. Sommige zijn misschien commercieel of om een andere reden niet toegestaan.

Mijn tip is om zelf op een aantal zoektermen te zoeken op google (ik heb deze gebruikt):
“hulplijn depressie”
“hulplijn depressie gratis”
‘hulplijn 24 uur”

Check ze even en let ook op welke kosten er gerekend worden voor bellen of andere contactmogelijkheden.

De enige die ik hier wel durf neer te zetten is de site van Sensoor. Het is een organisatie die landelijk al 57 jaar actief is, dus lijkt me wel ok en geen probleem voor KT. Die info heb ik trouwens van de site van Sensoor.

Als je wat naar onderen scrollt op deze webpagina, kun je lezen waarover je kunt bellen, hoe vaak je mag bellen etc. etc. Dus lees dat eerst even.
https://www.sensoor.nl/ik-zoek-hulp-home/sensoor-telefoon.html

De homepage is:
https://www.sensoor.nl/

Telefoonnummer Sensoor de landelijke luisterlijn 0900 0767 (5 ct. p/m)
Ik zag ook dat er behalve het landelijke nummer ook regionale nummers op de site staan, het lijkt erop dat je die ook kunt gebruiken om de hulplijn te bereiken. Voor zover ik kan zien is dat ook goedkoper. Zie
https://www.sensoor.nl/ik-zoek-hulp-home.html

Verder vond ik wat info over Sensoor op deze site:
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/68139-angst-eenzaam-zorg-verdriet-bel-anoniem-sensoor-7x24-uur.html

Een andere betrouwbare site is die van Stichting Korrelatie, die kennelijk hun naam hebben veranderd in MINDKorrelatie, alleen zijn die alleen maar tussen 9.00-18.00 bereikbaar:
https://mindkorrelatie.nl/

Ik hoop echt dat je hier even mee verder kunt.
Hang in there. Doe iig geen impulsieve dingen, waar je later spijt van krijgt.

Ik snap dat je uitkijkt naar de vakantie met je ouders en hoopt dat dat door kan gaan. Maar als het echt niet gaat, trek dan aan de bel.
Aan dingen opkroppen zit ook een grens. Probeer er toch zoveel mogelijk over te praten met wie dan ook.
Jouw ouders houden van je en willen vast het beste voor je. Een vakantie is leuk, maar er zijn soms andere dingen belangrijker.

Ik heb er vertrouwen in dat je goede keuzes zult maken.

Als je nog vragen hebt of iets te melden, doe het hier en dan kijken we verder.

Welterusten voor strakjes. Slaap lekker en morgen met nieuwe moed de dag beginnen.

Oh, de "afdeling lekker belangrijk van mij" wil nog iets weten:
Btw wat heb je voor lekkers gegeten afgelopen avond? Ook je toetje opschrijven 🙂 ;)
Ga ik zeggen of ik dat ook lust.

Liefs.

Groeten,
M&M’s
Reputatie 2
Badge +9
Heey M&Ms,

Bedankt voor je reactie, ik ga zeker is kijken op de sites die je genoemd hebt.

Ik weet zelf ook dat opkroppen niet een verstandig idee is, maar ik wil niet dat me ouders zich zorgen maken voor de vakantie.

Over het eten, we zijn naar van der Valk geweest. En daar hebben we de inloop service genomen (geen idee of dat zo heet, lijkt op wokken) dus je kon zelf pakken wat je lekker vond.

Wat ik gegeten had:

Eerst zalm met sushi.
Daarna hertenbiefstuk en kangoeroebiefstuk.

Daarna weer zalm maar dan gebakken. En later nog een paar andere dingen.
Als toetje had ik gewoon ijs rum ijs( daar smaakt het na) en vanille ijs. Met een soesje.

Ik denk dat jij dat wel lekker vind.?
Gr:Mr.S
Hi Mr.S,

Graag gedaan. Is goed, check de linkjes. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Thnx voor je info over het eten.

Ik wilde die vraag stellen om het onderwerp niet te zwaar te maken en je tegelijkertijd te laten zien (voor zover je dat nog niet wist, maar hé, je bent niet dom, dus ….), dus om je te laten zien wat de leuke dingen in het leven zijn om te doen. Gezellig met mensen waar je van houdt en die van jou houden quality time door te brengen. Het gaat dus echt wel over dit topic. Zo zie je maar weer.

Misschien leek het een beetje off topic, maar it’s like a boomerang (uit het land van de kangoeroes, weer een verband), die je weggooit en daarna komen de dingen weer terug bij elkaar. Dat kan geen toeval zijn.
Oh, wat is het leven toch mooi. Soms vraag je je af of de boomerang wel weer terug komt, maar uiteindelijk blijkt alles toch goed te komen. Misschien moet je ook wel eens een keertje zelf de boomerang ophalen en het opnieuw proberen. That’s life :)

En ja, het lijkt me allemaal heel lekker eten.

Ik vind het wel leuk dat je èn vlees èn vis hebt gegeten. Allebei lekker. Je wilt alles proberen en dat doe ik ook. Net als het leven, soms moet je iets proberen wat je nog nooit eerder hebt gedaan 😉 Alles er uit halen 🙂 Veel mensen zouden de kangoeroebiefstuk niet durven te proberen, maar jij wel. Je bent nieuwsgierig en ondernemend (vandaar je studie ook waarschijnlijk). Verder kijken dan alleen dat wat je kent. Wat eten al niet over je kan vertellen. Of verzin ik dat verband nou zelf, idk 😛 Maar ik vind het wel mooi :)

Ik vind jou wel cool, net als het ijs 🆒 Altijd goed. En dan eindigen met een soesje, dat maakt het extra feestelijk. Je hebt er duidelijk nog zin in :):):)

Ga zo door. Er is nog zoveel te ontdekken.

Als er iets is, gewoon ff zeggen. I know is soms moeilijk, maar je komt er wel.

Groetjes,
M&M’s

Reageer