Skip to main content

Hey, zoals in mij eerdere topic.

Ik heb denk ik mijn keuze gemaakt, ik ga naar een andere school! Maar ik heb een probleem…

Ik heb zulke super leuke vrienden op de school waar ik nu zit, en ik wil het hun echt niet vertellen. Ik ben in de loop na 2 jaar zo close met hun geworden! Mijn aller-aller beste vriendin gaat ook naar een andere school dus daar maak ik me geen zorgen om.

Maar ik heb ook nog een aller-aller beste boybestie, ik hou echt van hem (vriendschappelijke manier, hij heeft vriendin). Ik zit al 2 jaar met hem in de klas, en we staan altijd voor elkaar klaar, krijg ik straf, vraagt hij of hij met mij mag nablijven enz. Hij weet dat ik twijfelde, maar niet dat ik hoogswaarschijnlijk ook echt ga…

Ik heb ook nog andere vriendinnen, die niet eens weten dat ik naar een andere school ga… Ik weet helemaal niet hoe ik alles moet vertellen! Niet perse omdat ik niet weet hoe, maar ik ben gwn bang dat ik volledig dicht sla, omdat ik het er echt moeilijk mee heb:(

 

Xxx Sanna, alle tips hoe ik het moet vertellen, of ik afscheidscadeaus moet kopen, hoe ik iedereen niet al te erg ga missen… ALLES IS WELKOMM

vertel ze de waarheid, ga er niet omheen draaien, deste moeilijker het dan wordt. en, vertel ze ook dat je nogsteeds vrienden kan blijven, teminste, dat wil jij ook, toch?! en geloof me, op dei nieuwe school kom je vast weer nieuwe leuke mensen tegen! 

 

Mij_Niet_Gezien


Hey Sanna

 

Net zoals Mij_niet_gezien raad ik ook aan om ze de waarheid te vertellen. Het is namelijk ook niet iets waar je van weg kunt lopen. Hoe sneller je ze het verteld hoe langer jullie het samen kunnen verwerken en hoe gemakkelijker het afscheid zal zijn. Je kan inderdaad proberen vrienden te blijven, hoewel dit toch wel een grote uitdaging is wanneer je elkaar niet meer zo vaak ziet. Het is het proberen wel waart. Als dit dan toch niet lukt zul je op je nieuwe school nieuwe vrienden maken. Dit zal waarschijnlijk moeilijk voor je zijn. Maar een goede vriend/vriendin ga je na een tijd wel vinden. 

 

Ik hoop dat dit helpt. Ik wens je alvast veel succes op je nieuwe school!


Reageer