Vraag

Alweer hem

  • 2 February 2018
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nu ik dit schrijf ben ik een beetje in paniek. Een van mijn vorige toppics ging over een jongen, die te ver was gegaan. Ik had hem 2 weken geleden gesproken. Veel gepraat, uit gepraat. Het zat goed tussen ons, toen afgesproken af en toe een appje en verder niks. Toen kreeg ik vandaag een appje: ‘Hey kan je afspreken?’ ‘Ja isgoed’. Ik was net bij hem, opzich niks mis mee. Gewoon wat gekletst totdat hij me opeens zoende, opzich vond ik dat nog niet zo heel erg erg. Ik raakte een beetje opgewonden, zijn hand op Mn borst. Ook dat vond ik niet zo erg toen. Opeens zat zn hand in Mn broek, het ging allemaal heel snel. Ik verstijfde. Mijn hoofd zei nee maar ik kon het niet uitspreken, ik kreeg het niet uit Mn mond. Hij bleef me zoenen. Hij bracht ook mijn hand naar zijn kruis, die trok ik wel terug. Op geven moment haalde hij zijn hand uit Mn broek. Ik kneep Mn benen bij elkaar en zei dat ik zo naar huis ging. Toen we bij de fietsen stonden wilde hij me een kus geven, of in ieder geval, deed alsof. Trok toen zijn mond weg pakte zijn fiets riep doei en fietste weg. Ik kon wel janken toen, nu ook. Ik ben in de war. Dingen worden vager. Ik weet niet wat ik moet doen. Het snijden komt weer zo dichtbij.

4 reacties

Niet zo dom zijn en hem schrappen uit je leven.
Het lijkt mij verstandig om er met bvb een vriendin over te praten , zodat jij je verhaal kwijt kan.
Misschien kun je het ook aan je ouder kwijt, want dit ongestraft laten ...
Mijn vriendinnen weten wat er eerder is gebeurd tussen hem en mij, ook weten ze dat ik een paar weken geleden met hem had gepraat. Ze hebben me ervoor gewaarschuwd: 'je weet dat hij het zo weer bij je kan doen'. 'Ja ik pas nu echt wel op'. Nou mislukt dus, dingen gingen weer allemaal zo snel. Ik vind het heel erg lastig om dit nu te delen met hun, bang voor de reacties 'ik zei het toch'. Al hebben ze echt wel gelijk, het is gewoon moeilijk. Om dit aan mijn ouders te vertellen is echt onmogelijk, ze zouden boos worden en veel dingen me gaan verbieden. Dit zou voor nog meer stress thuis zorgen en misschien zou het door dit ook wel weer slechter gaan met mama. Ik kan dat gewoon niet.
Hoi!

Niet fijn dat je vriend je grenzen niet respecteert. In een relatie zou je zelf moeten kunnen aangeven waar je grenzen liggen, en je partner zou die moeten respecteren.

Ik heb even die vorige topic opgezocht, en daar stond dat je vriend 21 is. Dat is 6 jaar ouder dan jij. Later valt dat verschil mee, maar nu, rond de puberteit, ligt dat wat anders. Hij is al verder in de ontwikkeling naar volwassenheid, en ziet dingen anders. Wat voor jou nog allemaal nieuw is, is voor hem misschien heel normaal. Het is de bedoeling dat jij op een rustig tempo, jouw tempo, gaat uitzoeken waar je je goed bij voelt en wat je fijn vindt. Je vriend heeft, aangezien hij ouder is, dit stadium al doorlopen, en kan daardoor te snel gaan.

Hij is al eens te ver gegaan, en nu deed hij het weer. Ik vind het lastig; geef je hem nog een kans door eerst nog eens heel duidelijk uit te leggen hoe de situatie voor jou is, en dat je wilt dat hij je grenzen respecteert, of zie je dat laatste afspraakje als een gemiste kans voor hem, die hij zelf heeft verpest, door jou niet te respecteren.

Met je vriendinnen erover praten lijkt me inderdaad het beste. Ook al krijg je van die reacties als 'ik zei het toch', dan zeggen ze dit alleen maar uit ongerustheid, omdat ze om je geven. Alleen met deze situatie blijven zitten is niet goed. Je vriendinnen kennen jou, en misschien ook je vriend, en kunnen zo hun kijk op de situatie geven.

Ik snap dat je niet wilt dat de situatie thuis ingewikkeld wordt, maar het kan fijn zijn om van thuis uit steun te krijgen. Het is niet niks wat er gebeurd is, en je bent echt bang geweest op het moment dat je vriend te ver ging.
Als je ouders boos worden, is dit uit ongerustheid voor jou, omdat ze om je geven. Ze gaan je willen beschermen, maar kunnen je ook helpen.

Ik zou zeggen: als je nog eens met je vriend afspreekt, doe dat dan op een openbare plaats, zoals een café. Daar kunnen jullie praten, maar hij kan je daar niet zomaar aanraken.

Groetjes
x

Reageer