Altijd zenuwachtig wat moet ik doen

  • 26 May 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Hallo ik ben Yuna 

Ik weet niet hoe ik moet beginnen 

Dus de titel zegt het al ik ben altijd zenuwachtig en ik haat het en ben het ook zat. Maar ik denk dat mijn zenuwachtigheid best erg is ik tril altijd en overal en kan slecht tegen drukke plekken altijd als ik bij drukken plekken ben dan ben ik duizelig en adem ik heel slecht ik vergeet letterlijk om adem te halen en ik kan ook heel slecht tegen oogcontact als iemand oogcontact met me maakt dan wordt ik heel zenuwachtig en kijk ik gelijk de andere kant op en al deze problemen heb ik elke dag behalve in de weekend want ik ga naar school met de metro en de metro is best druk en ik moet nog door een winkelcentrum heen lopen. ik ben ook heel gevoelig voor geluid en ben ook heel gevoelig als iemand me aanraakt en ik heb hele slechte sociale skills en daar irriteer ik me ook aan en mensen zeggen dat ik heel onduidelijk praat maar dat klopt want ik kan de r niet uitspreken ben vroeger ook naar de logopedist gegaan maar heeft niet geholpen jammer genoeg en ik wil er ook niet terug ik schaam me er ook voor  en ik praat met niemand met al deze problemen ik denk dat ik vetrouwings broblemen heb ben zelf heel zelfstandig en ik hou ook alles voor me zelf dus al deze dingen weet niemand die ik persoonlijk ken zelfs mijn ouders niet ik heb al mijn problemen opgestapeld en het maakt me soms best somber.

Weten jullie misschien wat ik moet doen?

Bedankt voor het lezen ik had moeite met schrijven want ik praat het liefst niet over mijn gevoelens


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy,

wat goed dat je al deze stap heb gezet! Is er een vertrouwens persoon bij jullie op school?

Misschien zou je daar even langs kunnen gaan. 

Probeer altijd op dat soort momenten rustig te ademen. Als je je op je ademhaling concerteert dan ben je minder bezig met die stress

Heyy

 

Wat een vervelend probleem zeg.. goed van je dat je deze stap hebt gezet!!

 

Je zegt dat je niet durft te praten. Ik wil je vertellen dat dit wel echt mag! Iedereen is er voor jou en geeft om jou en wil jou helpen en steun bieden. Ik ben trots op je dat je deze stap hebt gemaakt om hier om hulp te zoeken👍🏻 Er zijn veel mensen waar je mee kan praten bijvoorbeeld met je mentor, je vertrouwenspersoon op school, je ouders, een vriend/vriendin of je huisarts. Het is een grote stap die je maakt om te praten over je gevoelens, maar het lucht wel echt op! Jouw gevoelens doen er namelijk ook toe! Het is natuurlijk erg vervelend dat dit gebeurd en ik denk dat het helpt als je hier met iemand over praat zodat je steun en hulp kan krijgen bij dit probleem. Je zou al je gevoelens en gedachtes ook op kunnen schrijven op een papiertje en die aan iemand geven dat is misschien iets makkelijker.

 

Verder wordt het hierboven door xxxclouds ook al goed gezegd, maar wat heel erg helpt is als je in drukke ruimtes bent om goed op je ademhaling te leggen. Ademen diep in.. en haal weer diep adem uit op een rustig tempo.. als je je concentratie goed op je ademhaling legt zal je minder snel duizelig worden. Wat je tegen de drukte kan doen is proberen een rustiger moment op te zoeken om met de trein/metro te gaan of je doet als het je te druk word bijvoorbeeld een muziekje op waardoor je de geluiden om je heen wat minder hoort.

 

Als je je gevoelens nog meer wilt delen of nog vragen hebt mag je ze altijd op het forum delen dan proberen we je hier te helpen!

Je kan ook altijd met de kindertelefoon chatten & bellen als je daar je verhaal anoniem kwijt wilt. Daar bieden ze je een luisterde oor en kunnen ze je helpen om een plan van aanpak te maken.
 

 

Groetjes van mij!

Badge

Bedankt voor de reacties 

Ik ga vanaf nu heel goed op mijn ademhaling letten en ik ga ookoortjes met muziek op doen maar ik ben er nog niet klaar voor om het iemand te vertellen. 

 

Reageer