Skip to main content

altijd zenuwachtig en bang

• December 20, 2025
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Ik ben de laatste tijd elke keer alleen maar zenuwachtig en bang

eigenlijk word ik een beetje gek van mezelf 

elke keer weer piekeren, wat zullen ze denken? Ben ik raar? Is de slechte relatie tussen m'n ouders mijn schuld? Dit spookt steeds weer door m'n hoofd. Het stopt niet. Soms heb ik hier paniekaanvallen van

dit geeft me ook lichamelijke klachten zoals rillingen, ene keer koud, dan heet, hoofdpijn, spierpijn, niet stil kunnen zitten, borstpijn, benauwdheid haaruitval etc.

Elke keer als ik hier last van krijg, komt er een soort brok in m'n keel dat steeds groter wordt en maar niet weggaat. Deze angst zorgt ervoor dat ik ga fidgetten enzo. Dit gebeurt dan:

staren/wegvallen in eigen gedachte

Lip pulken (elke keer weer bloedlip)

pukkeltjes krabben

Aan sieraden zitten

benen schudden

pennen slopen 

etc.

Ik word hier echt helemaal gek van. Wat is er mis met mij? Ik durf het hier niet met mijn ouders over te praten, ze hebben het al druk genoeg met hun eigen problemen (waaronder elkaar)

1 reactie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@eendje ,

Dat klinkt heftig zeg😞♥️  er is echt niks mis met je het is alleen dat je lichaam heftig reageert, daar kun je niks aan doen ♥️ kun je hier wel over praten met vrienden bijvoorbeeld? Misschien kun je proberen om dingen te doen die je fijn vind op een positieve manier en waar je rustig van wordt.. hobby's of misschien ademhalingsoefeningen/ mindfulness/ meditatie/ yoga.  Ik snap dat je het hier niet met je ouders over wil hebben als ze druk zijn, maar ik denk ook dat ze er graag voor je willlen zijn en willen steunen/ helpen voor zover dat lukt, al vertel je een beetje.. dat kan in ieder geval wel opluchten en weten ze wat er is.  Ik hoop dat je hier iets aan hebt en het je lukt om te proberen. ♥️

Liefs 🤗