Skip to main content
Vraag

alles overdenken

• May 14, 2026
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

hallo, ik ben Lars. Telkens als ik naar school ga praat ik meestal met mijn vrienden en dan zeg ik één ding fout en mijn hoofd zit dan de hele dag dat moment opnieuw af te spelen en ik vind het heel erg vervelend omdat het ook niet alleen van die dag is het is elke fout dat je in de laatste 3 jaar hebt gemaakt dat mijn hoofd opnieuw afspeelt. Is dit normaal?

5 reacties

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@larzzz 

Ik heb helaas precies hetzelfde! Ik weet nu nog precies welke stomme dingen ik vorig jaar heb gezegd en dat liever terug zou draaien. Een oplossing heb ik hier niet voor, maar nu weten we beiden wel dat we hier niet de enige mee zijn.😊

x

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 15, 2026

Hey,

Dat herken ik ook. Ik denk dat het op zich ook wel normaal is eigenlijk. Maar als je merkt dat je er echt mee blijft zitten kan het helpen om er met iemand over te praten of een beetje te relativeren zo van ‘ dit was niet goed, maar kan het niet meer terugdraaien en alleen voortaan anders doen ‘ ❤ Weet ook dat iedereen weleens onhandige dingen zegt/ doet, wees niet te streng voor jezelf.

Liefs, hoop dat dit je geruststelt 🙂

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hoiii larzzz,

Ik heb dit ook vaak. Ik ben het eens met Cantaloupe, en meestal ben je het zelf ook als enige die er een tijdje later nog aan denkt. Je vrienden zullen het vast al na een paar minuten alweer vergeten zijn. En zij zullen vast ook wel eens “foute” dingen zeggen. En een vraagje: herinner jij je nog van één van je vrienden iets wat hij of zij 3 jaar geleden “fout” zei? Als het antwoord ‘nee’ is, kan je dit tegen jezelf zeggen als je weer eens aan een heel oude herinnering denkt. Als het antwoord ‘ja’ is voor jou, dan heb je een wel echt een erg goed geheugen 😉

Groetjes, 💙🍌

Katje1283
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 15, 2026

Heb ik ook!!! 

Zeer vervelend, je komt er moeilijk af....

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 15, 2026

Dat is heel herkenbaar! Ik denk ook vaak later: ik had dit moeten doen of dit moeten zeggen. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar probeer het zo goed mogelijk van je af te schudden, want het is toch al verleden tijd; je kunt er niks meer aan doen :)

Liefs Nickey