Skip to main content

Hi ik ben een meisje van 14 jaar en ik raak steeds dieper in de put. Al mijn hele leven struggle ik met mijn emoties maar de laatste tijd wordt het teveel, 

mijn thuissituatie is kut ik heb elke dag ruzie en we hebben het letterijk nooit gezellig, hierdoor raak ik erg gestresst. Ook school 6 onvoldoendes, ruzie met docenten en vaak nablijven. 

ik slaap slecht en eet slecht, en als kers op de taart hebben mijn “beste vriendinnen” mij ongeveer 2 maanden geleden als een baksteen laten vallen en ik heb nu heel weinig vrienden. ook wordt ik geplaagd door een aantal jongens van school. Op de sport gaat het slecht ik ben namelijk de slechtste.

basically alles gaat mis, ik lig de hele dag in bed en doe niks en ik stress hem dood om alles. Ik ben uitgeput 

Hoi @Chillingz ,

wat naar om te lezen dat je je zo voelt! Wel heel goed dat je er hier over komt praten.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte en met hartelijke groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Beste  Chillingz,

Ik vind het echt heel erg voor je.  Misschien moet je proberen er met iemand over te praten. Een volwasenne is het best.  Die kan je dan helpen

Secretgirl134

Hey Chillingz

Wat naar om te horen dat je je zo slecht voelt, het moet ontzettend moeilijk zijn om je heel de tijd zo naar te voelen!

De reacties hierboven geven het al een beetje aan, iemand in vertrouwen nemen en praten over je gevoelens en je situatie op dit moment is heel belangrijk en kan je ook heel erg vooruit helpen. Knap dat je dit bericht hier al post!

Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen eens te gaan praten met je mentor of een leerlingenbegeleiding. Als je uitlegt dat je je zo slecht voelt zullen ze misschien ook wat begrip kunnen opbrengen voor het feit dat het ook op schools vlak regelmatig misloopt. Zou je dat zien zitten? 

Je schrijft dat er thuis vaak ruzies en spanningen zijn. Weet je hoe dit komt? Loopt er iets mis in de communicatie, zijn er dingen waar je gezin het niet over eens is,…?  Het kan helpend zijn je ouders te vertellen dat dit eigenlijk een best wel zware tol op jou heeft. Als je dit niet direct durft zou je het kunnen overwegen om hen een brief te schrijven met hoe het écht met je gaat en over de ruzies thuis. 

Het is nu allemaal heel lastig voor je, maar het komt heus goed. Succes!

Groetjes

Lot

Bedankt iedereen, het ontroerd mij dat jullie de moeite nemen mij te helpen. 

al het goeds, anoniem

Shit dit ik snap je helemaal!! Ik heb een beetje dezelfde situatie en praat heel veel met mijn docenten die veel voor me betekening ik raad je aan om met iemand te gaan praten dat lucht zo erg op leeftijdsgenoten is lastig niet te snel vertrouwen maar het komt goed ik weet zeker dat als ik je over n jaar spreek alles al een stuk beter gaat je kan dit!

Reageer