Vraag

Alles is te veel

  • 30 January 2019
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Door omstandigheden op school en thuis is alles gewoon veel te veel aan het worden, ik snijd mezelf ondertussen en kan niet meer goed slapen en focussen op school, ik probeer dit duidelijk te maken aan anderen maar weet niet hoe, ik heb het er liever niet over dat ik mezelf snijd enzo.

4 reacties

Ik zal je een belangrijk ding zeggen en dat is dat je moet stoppen met jezelf snijden. Later als je ouder bent en je kijkt naar die littekens kan je er spijt mee hebben.

Je kan je mentor dingen vertellen die je kwijt wilt zoals wat je hier hebt gezegd, maar ik denk wel dat je moet vertellen dat je jezelf snijdt. Je mentor kan je hier bij helpen als je tegen hem/haar praat. Je kan het ook tegen je ouders vertellen, dat je je zo slecht voelt dat je jezelf snijdt.

Ik hoop dat dit helpt xx
Hey Sammy274

Je hebt het moeilijk, en weet niet goed hoe je dit kan aangeven. Zoals girl010 zei, kan je terecht bij je mentor. Als je het moeilijk vindt om een gesprek te voeren, zou je je mentor kunnen mailen. Op die manier kan je je situatie uitleggen, zoals je dat hier gedaan hebt.

Als school weet dat je het lastig hebt, kunnen ze daar rekening mee houden. School kan hulp aanbieden. Je zou bijvoorbeeld terecht kunnen bij de schoolpsycholoog.

Groetjes
Kenshin
Hoi Sammy

Weet dat jij echt niet de enige bent die zich zo voelt.
Er zijn weet ik veel hoeveel anderen die zich ook zo voelen
(Waaronder ik ook)
E je denkt nu vast "ik weet dat ik mijzelf niet moet snijden maar.." JA je moet jezelf niet snijden! Maar ik begrijp dat je niet uit het niets zomaar kan stoppen. Probeer het anders eerst af te bouwen. En bedenk waarom je het nou eigenlijk doet. Zoek een andere activiteit wat je kan doen als je je kut voelt. (Ik speel dan piano of luister naar muziek)
Ik geef bij meerdere dit advies maar schrijf op wat je voelt.
En zoek minstens 1 persoon waar mee je erover kan praten. Het hoeft niet meteen je ouders te zijn of je mentor, maar zoek iemand, iemand die je kan ondersteunen.
Ik beloof je het wordt beter! Alles komt goed, er is een uitweg uit deze kutte periode, ook als zie je hem nog niet of is het nog even zoeken, je gaat hem vinden.
En ik slaap ook heel slecht, soms gebruik ik daar slaappillen voor. Maar dat ging 1 x bijna fout..... Je kan ook eerder je telefoon weg leggen of een bluelight filter downloaden.
En school... Daar heb ik niet echt tips voor😅

Groetjes Autrefille
hii

School dat met je op een of andere manier zien te overleven
want het is de hell op aarde

groetjes

Reageer