Skip to main content

alles is nutteloos

• March 1, 2026
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb al een jaar het besef dat het leven nutteloos is, er is niks te bereiken. De mensheid is een grap, niemand boeit om de mensheid behalve de mens zelf. Ik kan niks nuttigs ooit doen. Kinderen nutteloos en vervuilend, mijn toekomstig werk wat ik ook doe is alleen voor deze aarde. Als de aarde op een dag verdwijnt maakt het niks uit. Ik heb ooit gezegd dat ik ging zoeken naar het nut van het leven, maar dat bestaat niet. De enige reden dat ik nog leef is omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven voor de rest van hun leven.

2 reacties

NoaDKT
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • March 1, 2026

Wat rot dat je al zo lang met deze gedachten rondloopt. Fijn dat je het hier deelt. 

Als je hierover wilt praten, kun je altijd bellen of chatten met De Kindertelefoon via 0800-0432 of via de chat op de website. Dat is gratis en anoniem. 

Heb je het gevoel dat het niet goed gaat of zit je echt niet veilig in je gedachten? Dan kun je ook contact opnemen met 113  Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  
Zij zijn dag en nacht bereikbaar. 
Je hoeft er niet alleen mee te blijven zitten. 

Groetjes,

Noa (De Kindertelefoon)

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 1, 2026

hi  ​@Anoniem09 wat naar om te horen dat je je zo voelt. ik sluit me aan bij ​@NoaDKT. ik hoop dat je je snel beter gaat voelen want je doet er toe ook al zie je het misschien nog niet.💗

liefs vie