Alles gaat slecht

  • 21 September 2020
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hoi, ik weet niet of iemand dit echt leest maar…

In maart is mijn leven helemaal over hoop gehaald. Midden maart ging er namelijk iemand dood aan kanker. Ik kende hem sinds ik geboren was en voelde als een opa. We kwamen toen langs in het ziekenhuis. Hij lag daar gewoon alsof er niks aan de hand was. We moesten voor de aller laatste keer afscheid nemen. Ik wist dat we hem nooit meer zouden zien.

Ik probeerde niet te huilen, omdat ik het niet erger wou maken dan het was. 

Ik liep de deur van de kamer uit en ik brak. Ik heb hem nooit gezegd dat ik van hem hou en dat ik hem ga missen. En toen overleed hij een paar dagen later.

Nu heeft mijn echte Opa kanker, en hij was geopereerd. Maar nu is er weer iets niet goed en ze zijn in de avond weer terug naar het ziekenhuis gereden. En ik wil gewoon bij iemand uithuilen maar er is niemand waarmee ik er over durf te praten. En vooral dat in Maart niet omdat het al zolang terug is.

En mijn cijfers zijn slecht en het voelt alsof ik iedereen altijd teleur stel, alsof iedereen boos op me is. Maar als ik er over wil praten met iemand zeggen ze altijd:’ Fake depressed. Of Aandachttekort

Maar ik voel me echt depresief en ik voel me gewoon bijna nooit echt blij en gelukkig.

En ik wil alles niet meer

ik ben er gewoon klaar mee

en ik weet niet wat ik moet doen.

hebben jullie tips??


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Heeyy,

Ten eerste, goed dat je hier heen bent gekomen om te praten. Daarnaast vind het heel naar te horen door welke situaties je gaat. Misschien is het een idee met ouders/mentor te praten?

Ik snap dat je dat misschien eng vind, maar neem van mij aan dat het oplucht je verhaal te uiten.

 

Veel Suc6

Ciaoo x me

 

Hey,

 

laatst heb ik ook zo iets mee gemaakt, mijn oma is namelijk een paar weken terug overleden. En ik voelde me Ook even zo, ik besefte namelijk dat zij eigenlijk de gene was bij wie ik alles kwijt had gekund. Wat mij hier mee hielp was een brief schrijven voor mijn oma. Ik heb er in geschreven hoe ik me voelde en dat ik haar heel veel sterkte toe wenste. Ik heb de brief in haar verzorgingskamer gelegd in de hoop dat ze het zou gaan lezen. Hier was ze echter te zwak voor dus had een verpleger het aan haar voorgelezen. Nadat ik de brief af had voelde ik opluchting, je hebt dan zeg maar je ei eindelijk even kwijt gekund bij iemand en kort alles kunnen vertellen wat je nog kwijt wou aan je opa/oma. Ook heb ik met mijn tante er over geappt dat ik me schuldig voelde dat ik mijn oma bijna nooit gezien heb en dat ik me schuldig voelde dat ik de ruzie tussen haar en mijn tante niet had kunnen oplossen. Ik was doodsbang dat mijn tante boos zou worden, maar ze begreep me en vond het fijn dat ik er zo met haar over gepraat had. Ook daarna voelde ik me opgelucht. Let wel: zo iets neemt echt veel energie van je af maar je bent daarna wel opgelucht! 

 

In jou situatie (vergelijkbaar met wat ik had dus) zijn mijn tips om bijvoorbeeld ook met je opa nog te praten, ook al weet je niet of hij je hoort of luistert. En anders kun je bijvoorbeeld ook een brief schrijven. Het belangrijkste is dat je er met iemand over praat, kies iemand in je leven uit die je echt vertrouwd. En als je het alsnog Maar niks vind, praat bijvoorbeeld (als je die hebt) tegen je huisdier. Die kan nooit iets door vertellen of boos worden. Wat ook kan helpen is naar nummers luisteren die  aan je leven herinneren.

 

ik wens je heel veel sterkte! 

 

En weet: na regen komt zonneschijn!💛

Reputatie 3
Badge +4

Hoi, ik weet niet of iemand dit echt leest maar…

In maart is mijn leven helemaal over hoop gehaald. Midden maart ging er namelijk iemand dood aan kanker. Ik kende hem sinds ik geboren was en voelde als een opa. We kwamen toen langs in het ziekenhuis. Hij lag daar gewoon alsof er niks aan de hand was. We moesten voor de aller laatste keer afscheid nemen. Ik wist dat we hem nooit meer zouden zien.

Ik probeerde niet te huilen, omdat ik het niet erger wou maken dan het was. 

Ik liep de deur van de kamer uit en ik brak. Ik heb hem nooit gezegd dat ik van hem hou en dat ik hem ga missen. En toen overleed hij een paar dagen later.

Nu heeft mijn echte Opa kanker, en hij was geopereerd. Maar nu is er weer iets niet goed en ze zijn in de avond weer terug naar het ziekenhuis gereden. En ik wil gewoon bij iemand uithuilen maar er is niemand waarmee ik er over durf te praten. En vooral dat in Maart niet omdat het al zolang terug is.

En mijn cijfers zijn slecht en het voelt alsof ik iedereen altijd teleur stel, alsof iedereen boos op me is. Maar als ik er over wil praten met iemand zeggen ze altijd:’ Fake depressed. Of Aandachttekort

Maar ik voel me echt depresief en ik voel me gewoon bijna nooit echt blij en gelukkig.

En ik wil alles niet meer

ik ben er gewoon klaar mee

en ik weet niet wat ik moet doen.

hebben jullie tips??


Hoi

 

ik snap dat het erg is en Ik zou erover mee willen kunnen praten, maar feit is dat ik dat niet kan, sorry :(

 

veel sterkte gewenst vanuit mij!

Reageer