Vraag

Alles gaat fout

  • 28 December 2022
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 6

Ja, alles gaat fout en ik voel dat er een depressie, of anders een hele sombere tijd aankomt. Dit is, omdat het gewoon niet goed gaat op ALLE gebieden in mijn leven.

 

Sociaal: Niemand begrijpt mij zowat, en ik kan daardoor moeilijk communiceren en heb eerst ook 15 jaar lang niet tegen mijn familie gepraat. En hierbij komt dat ik ook nog eens weinig vrienden heb, eigenlijk 0.  Ik had er 1, maar die is mooi 134km verderop verhuist van mij. Terwijl het eerst 5 minuten fietsen was naar hem toe. En dan wordt het contact ook nog eens slechter voor mijn gevoel. Hij reageert gewoon niet op de helft van mijn berichten, en wilt ook geen dingen meer samen doen ofzo.

 

Motivatie: Mijn motivatie staat voor praktisch gezien alles op 0. Vooral voor school en om dingen in het algemeen op te starten.

 

School: Ik heb nogsteeds geen school, er wordt nu naar een school gekeken, waar ik niet naartoe wil. Maar in het algemeen voel ik me er niet meer goed bij om naar een schoolgebouw te gaan. Ik word er al misselijk/duizelig als ik er aan denk.

 

Ik voel me gewoon totaal niet chill, en jank zelfs als ik eraan denk dat die vriend 134km verderop woont, en ik alleen met hem 'normaal' kon communiceren/praten. En nu ga ik waarschijnlijk nooit meer (kunnen) afspreken met hem.

Ik voel me gewoon heel alleen en gewoon verdrietig door alle (opeenvolgende) gebeurtenissen die in 1 keer, allemaal tegelijk gebeuren. En ik ga ook over 3 maanden naar een psycholoog, ook weer eens voor andere dingen.

 

Wat is een manier om dit allemaal te(gelijk te) verwerken? Of heeft iemand tips met mogelijke oplossingen?

 

Gr. 😭😭😭


4 reacties

Badge

Probeer niet te laten zien dat je depressief bent, en heb discipline. Niemand gaat je helpen om uit de put te komen je moet de beste versie van jezelf proberen te zijn.  Laat het achter je liggen hoe moeilijk het ook is. 

Jou beschrijving is precies als bij mijn zus (14 JAAR) ze wil niet naar school gaan enz.

en ik ben ook wel redelijk zo maar probeer dan misschien is over een oplossing te denken🤔

(niet zo gemakkelijk maar het zal wel lukken)

Reputatie 7
Badge +15

Hee, lastige situatie en ik ben het niet eens met @Zegiklieverniet , nee helemaal niet zelfs, je moet je niet anders voor gaan doen, niet je emoties opkroppen! 💛

 

Als 2e wil ik zeggen dat ik je heel graag wil helpen, ik zou eens met een zus/broer/moeder/vader naar de BIOS ofzo gaan gewoon even iets anders… 

 

en écht ( ik spreek uit ervaring) je moet je emoties niet opkroppen! 

kijk, je moet het zo zien, elke keer als er iets vervelends is, je bent verdrietig, boos (ect…) dan komt er een druppel in een emmer, of soms bij ergere dingen 2, of 10, maar op een moment is die emmer vol, dan overstroomt de emmer, daar kan je bijvoorbeeld depressief van worden,  of een andere persoonlijkheidsstoornis krijgen, 

 

terwijl, als jij je gevoel er uit laat, (dus soms blij bent, of boos, of verdrietig) dat je je dan ook BETER gaat voelen! ( emoties er uit laten kan door ; bijv, je emoties te tekenen, op te schrijven, op een papiertje te schrijven en die weg te gooien, of bijvoorbeeld in een sloot gooien😅, ( doe dat NIET met plastic) een dagboek kan ook, of bijvoorbeeld enen wat yoga oefeningen! 
 

ik begrijp wat je doormaakt, ik heb zelf een aantal jaar AL mijn gevoel opgekropt, het is er daarna op een heftige, andere manier uitgekomen,  

 

 

 

maar wat ik jou voor nu mee wil geven is; 

 

Jij hebt recht op hoe JIJ iets ervaart,, 

geluk pijn of gemis,

je gevoelens zijn de moeite waard, 

maak het niet kleiner dan dat het is! 
 

groetjes, 

Mij_Niet_Gezien 

 

Ik heb een heleboel ECHT werkende tips hoe je je innerlijk en uiterlijk en dingen om je heen kan veranderen wat je problemen zullen oplossen, zo niet drastisch verbeteren, de mensen hier geven halve tips but trust me ik spreek uit ervaring and i can fix all of your problems. Hit me up, je hebt niet veel te verliezen. Als het niet werkt kan je door met je leven maar als het werkt word je de beste versie van jezelf en voel je je beter dan ooit. You have my word.

Reageer