alleen op school

  • 30 March 2021
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo ik ben een meisje en ik zit in de eerste van de middelbare  en ik zit al van het begin van het schooljaar alleen op school ik had nog wel wat vrienden maar die gaan niet meer om met mij omdat andere mensen mij niet mogen vanwege me zus, toen we voorrang hadden was alles online dus ik was altijd thuis maar nu moet ik weer naar school paar keer week en ben ik weer alleen in de lessen zit ik of alleen vooraan of alleen achter want niemand wilt met mij zitten en in de pauzes ben ik ook helemaal alleen soms zit in de wc te verstoppen en soms huil ik wel eens klinkt raar maar ja, dus ik wil wel vrienden worden enzo maar niemand wilt met mij vrienden ECHT WAAR NIEMAND ook die van de andere klassen en weetje het is gewoon stom en ik voel me alleen en schaam me, soms als ik loop of in de les hoor ik mensen wel eens zeggen van ey kijk die loner nou en praten de hele tijd over mij maar het is geen pesten, ik weet dus niet wat ik moet doen oh en ik heb ook een vraag van iemand die in de middelbare heeft afgemaakt of een ouders persoon die ook net als mij heeft meegemaakt, als je klaar met na al die 5/6 jaren heb je nog contact met middelbare of word je nog wel eens gepest ofzo iets zo van als de middelbare voorbij is er nog wat zelfde of niet als je snapt wat ik bedoel?


4 reacties

Heey,

Wat jammer om te lezen dat je zo ontzettend alleen bent op school en mensen daar ook opmerkingen over maken.

Het klinkt niet raar dat je hierom moet huilen of jezelf weleens verstopt. Je bent heel eenzaam. Op zo'n manier probeer je de pauzes en de tijd door te komen. Je hoeft je er ook niet voor te schamen.

Iemand die je hierbij goed kan helpen is je mentor. Hij/zij kan je bijvoorbeeld naast iemand zetten of proberen de klas te stimuleren wat meer contact met je op te nemen. Misschien klinkt dit een beetje gek of opdringerig, maar het kunnen kleine stapjes zijn naar wat meer contact.

Het lijkt me sowieso fijn om dit met iemand te bespreken. Je mentor is hier geschikt voor, je kunt ook langs een vertrouwenspersoon op je school gaan. Iemand die zal luisteren en niet oordelen en die er vooral is om jou te helpen. Je kunt ook aangeven dat je vooral wilt praten en geef gewoon aan wat jij zelf graag wilt.

Zelf heb ik nog wel contact met wat mensen van de middelbare school, maar niet meer met mensen van de basisschool. Daar heb ik na de basisschool nooit meer contact mee gehad. Ik heb nu nog contact met wat mensen uit mijn klas en vriendinnen van de middelbare.

Het wordt wel anders na de middelbare. Je ziet elkaar niet meer elke dag en je zit waarschijnlijk op een andere opleiding en school. Daar leer je ook nieuwe mensen kennen en ontwikkel je weer verder. Daar is het ook heel anders dan een middelbare qua school en mensen om je heen. Het hoeft niet zo te zijn dat je altijd zo alleen zult blijven als dat je nu bent. 

Je kunt er nu echt wat aan doen, sterkte!

Groetjes,
Simply Me

 

Badge

Wat erg om te lezen dat niemand met je om wil gaan( niet bot bedoeld) 

je lijkt me heel aardig en ik vind het heel gemeen van die kinderen, ik zou met je mentor over praten en als je die niet vertrouwt kan je het er ook over hebben met een aardige docent

 

groetjes 

 

Reputatie 1
Badge +1

probeer het aan te geven bij je mentor. Als je hem/haar vervelend vind vraag dan aan een docent waar je wel goed mee omweg kan wat je moet doen. Op veel scholen krijg je elk jaar een nieuwe klas misschien maak je dan wel vrienden. Wat een naar begin van je middelbareschooltijd hoop dat het weer wat beter met je gaat:)<3

Reputatie 6
Badge +12

¨Probeer naar een mentor te gaan of bij een hobby nieuwe vrienden te maken.

Reageer