Skip to main content

alive but not kicking

• September 16, 2025
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Girlll
Forum|alt.badge.img+4

Ja jongens verassing ik leef nog maar ben wel weer lekker suicidaal en weet niet hoe lang nog en niemand kan het me vertellen... heb tijd geleden ook een poging gedaan, maar jammer genoeg overleefd. En mijn wonden zijn ook helemaal ontstoken

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 16, 2025

@Girlll 

hoiiii , het spijt me echt dat het je suicidaal bent maar ik heb niet echt tips maar je kan proberen te bellen met de kindertelefoon of appen als je weer de neiging hebt om weer een poging te doen sorry dat ik niet echt tips heb.

Liefs N

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 16, 2025

Hoi ​@Girlll 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Zoals ​@anoniem0201 al vertelde kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Okee luister, het klinkt echt super eng en verdrietig wat je voelt en je hoeft hier echt niet alleen doorheen te gaan. Het is heel belangrijk dat je NU met iemand praat die je kan helpen, zoals een volwassene die je vertrouwt of iemand die speciaal is om te helpen als je heel verdrietig bent.

Je kan bijvoorbeeld bellen of appen met 113 (dat is een speciaal nummer voor mensen die denken aan zichzelf pijn doen) dat is gratis en ze luisteren 24/7 en willen echt helpen. Als het nu heel gevaarlijk voelt en je denkt dat je jezelf iets kan doen, bel meteen 112, dan komen er mensen die je meteen veilig kunnen houden.

Vertel ook aan een volwassene in je buurt wat er aan de hand is, zoals een ouder, tante, buur of iemand van school. Zeg dat je je heel slecht voelt en dat je wonden pijn doen. Het is echt niet raar of fout om hulp te vragen, juist super dapper.

Probeer NU bij iemand te zijn die je kan helpen en bel 113 of 112 als het heel eng voelt. Je hoeft hier niet alleen doorheen. Echt, er zijn mensen die willen helpen en die zorgen voor jou.

xx liefs Wolf 🐺

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 5, 2025

hey girlll

een jaar geleden begon ik heel erg te struggelen en postte ik er een topic over. en weet je wie als eerste reageerde? dat was jij. jij hebt me geholpen hulp te vragen, jij hebt me als eerste geholpen. jij was de allereerste die naar me omkeek toen het echt heel moeilijk werd. dankjewel daarvoor, ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar ik ben echt dankbaar <3 ik geloof erin dat je beter word, het komt echt goed. mensen houden van je en zouden je echt heel erg missen als je zou gaan. ik ook. we love youuuu!!

groetjesss

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 5, 2025

@Girlll  dat is echt heel vervelend voor jou maar pleeg geen zelfmoord, iedereen zal je missen.

Je ziet misschien nu niks leuks meer in het leven maar dat komt hopelijk later nog wel, dat weet je niet als je er niet meer bent

Je kan ook idd 113 bellen  

Veel sterkte, Liefs <3

XXX Yusa