Vraag

Alcohol

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen, ik zit ergens mee en weet niet zo goed wat ik er tegen kan doen, ik weet het ik ben te jong om te drinken maar buiten dat heb ik een probleempje. Ik heb wel eens overgegeven van drank omdat ik nooit heb leren opbouwen en sinds dien heb ik een angst voor overgeven ontwikkelt. Steeds als ik nu drink al is het maar 1 jillz dan ga ik stressen dat ik moet overgeven en daardoor gebeurt t dan ook? Hoe kan ik zorgen dat die angst weg gaat? Iemand tips of hetzelfde probleem?


Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9 (vragen of geven mbt illegale handelingen).

2 reacties

Hey!

Hier vind je tips om met je angst om te gaan.
Zoals je zelf al aangaf ben je te jong om te drinken (ik weet niet of je veel onder de minimumleeftijd zit, maar hoe da ook is die er met een reden). Het kan zijn dat je hebt moeten overgeven doordat je lichaam nog niet (veel) alcohol aankan.
Hoe dan ook zou ik er mee wachten tot je legaal mag, het is echt geen goed idee om te jong te beginnen met alcohol drinken, je hersenen zijn nog in opbouw en door alcohol stoppen bepaalde processen waardoor je leerproblemen kunt krijgen. Daar vind je alles over op deze site.
Misschien kun je best eens naar de dokter gaan, zowel om te kijken als er een lichamelijke oorzaak voor is, als voor hulp voor je emetofobie.

Groetjes
Lot


Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9.
Hoi Lot, de eerste keer dat ik dronk gaf ik over omdat het sterke drank was en ik nooit eerder had gedronken, niet slim natuurlijk. Maar nu geef ik over doordat ik stress dat ik eventueel zou kunnen overgeven en ik wil die gedachtes weg hebben.

Reageer