Vraag

Alcohol

  • 21 January 2018
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraag, misschien een directe vraag. Maar het is een vraag.

Zijn er mensen hier met ouders die alcoholist zijn of geweest zijn? Mijn moeder was alcoholist al zo lang ik ongeveer besta. De laatste tijd gaat het wel beter en ze heeft hulp gehad ect ect maar door alles, vooral haar vake terugvallen, ben ik mijn vertrouwen in haar kwijt geraakt. Ik ben gewoon zo bang dat ze weer terug valt en weer gaat drinken. Mensen zeggen altijd, eens een alcoholist, altijd een alcoholist. Nu is mijn vraag of mensen hier tips voor hebben? Hoe ik mama misschien meer kan vertrouwen of meer geloven?

2 reacties

Hoi!

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me geen fijne situatie. Het is begrijpelijk dat je je vertrouwen in haar verliest als ze blijft hervallen, maar de uitspraak 'eens een alcoholist, altijd een alcoholist' klopt niet volgens mij. Er zijn veel mensen die kunnen getuigen dat ze vroeger verslaafd waren aan alcohol, en daar nu volledige controle over hebben. Het is overwinbaar, en met de juiste hulp kan je moeder van haar verslaving afkomen.

Hier is nog een linkje:
https://www.vnn.nl/advies-hulp/jongeren/drank/omgaan-met-een-drinkende-ouder/

Een gesprek met de KinderTelefoon kan jou ook helpen. Op deze site kun je de nodige informatie terugvinden. Je kunt bellen of chatten. Je komt dan in contact met een vriendelijke persoon die samen met jou kan bekijken hoe je de situatie kunt aanpakken. Eens je verhaal doen bij iemand die luistert kan heel erg opluchten.

Groetjes
x
" Mensen zeggen altijd, eens een alcoholist, altijd een alcoholist.'
Het is een verslaving, dus dat is niet helemaal eerlijk, omdat het op een gegeven moment geen keus meer is.
Daarnaast kunnen die mensen afkicken, waarna ze weer normaal kunnen functioneren.

Is het mogelijk dat jouw moeder ondersteuning kan krijgen om terugvallen te voorkomen?

Reageer