Skip to main content

al mijn zelfvertrouwen weg, alles terug naar het begin. wat nu?

• May 10, 2025
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Ik weet niet of het nodig is maar TRIGGER WARNING 

21.25

Laat ik bij het begin beginnen (kan een lang verhaal worden)

Vroeger werd ik altijd dik genoemd. Zelfs door mijn eigen moeder. Ik leerde op mijn 5e mijn buik in te houden en werd altijd ¨geremd¨ tijdens eten bij anderen. 

De laatste paar jaren is dit opgehouden maar het zijn gewoontes geworden voor mij. Ik houd zonder dat ik het door heb mijn buik in en elke opmerking die over mijn lichaam gemaakt wordt, voelt als een taak die opgelost moet worden.

Ik draag bijna altijd wijde broeken en shirts omdat ik dat fijn vind. Zo denk ik minder aan mijn lichaam en die taken. Vandaag moest mijn moeder perse mijn kleding klaar leggen en pakte ze de strakste skinny jeans die in mn kast lagen en een veel te strak shirt. Ik voel me daar echt VERSCHRIKKELIJK in dus besloot ik mn eigen kleding gwn te pakken. Ik had een leuke wijdere broeken gepakt met een wijd, stijlvol t-shirt. Ik vond echt dat ik er leuk uit zag. Dat was voor het eerst in tijden.

Ik kwam de trap af, make up en haar helemaal klaar enzo, toen mn moeder kwam. Ze zag wat ik aan had en werd echt helemaal kwaad. Echt een hele crash out ofzo. (ik meen het)

ze begon te schreeuwen en ff dacht ik dat ik daar voor dr neus Zou janken. Ze zei dat ze mijn kleding helemaal niet leuk vond en dat ik gewoon haar kleding aan moest doen. Ik zei dat ik dat niet wilde omdat ik deze kleding lekkerder vond zitten. Slecht idee. Ze werd nog bozer en zei dat die wijde kleding me dik maakte Enzo. Ik zei bedankt zo neutraal mogelijk en rende terug naar mn kamer. Toen begon ik te janken. Make up naar de zeik ofc

mn ouders kwamen boven. Mn Vader om me gerust te stellen en te troosten. Ik dacht dat mn moeder misschien sorry Zou zeggen maar nee. Ze wilde nog ff haar punt maken. Ze zei dat alles wat ze daarnet zei zo is. Ze dwong me die skinny jeans+top aan te doen en dat deed ik maar. Ik had niet echt een keus. De hele dag voelde als een hel. Mijn moeder kwam later sorry zeggen. Ik vergaf haar want ja.. Het is mn moeder.. Ze was blijft voor 2 seconde. Toen begon ze over mn puistjes Enzo. Ik weer boos ofc.

Nu hebben we het weer goed gemaakt en doet ze weer helemaal vrolijk Enzo, maar ze heeft niet door dat dr kind verschrikkelijk Dr best doet om niet te kotsen

Al die gedachtes over mn lichaam zijn weer terug. Ik heb een soort plan Voor het ¨droom lichaam¨

(lunch skippen tijdens school en veel sporten etc.)

ook zijn er weer wat sh gedachtes waar ik net vanaf was.

Ik haat dit echt en ik weet niet wat ik moet doen.

21.43

groetjes eendje

kweenie welk subforum

6 reacties

• May 10, 2025

hoi 

Wat ontzettend dapper van je dat je dit hier deelt. Echt. Je verhaal raakte me heel erg, en ik wil je eerst zeggen: wat jij voelt is helemaal logisch. Je hebt iets heel moeilijks meegemaakt, en het klinkt alsof je al zó lang je best doet om je goed te voelen in je lichaam, terwijl je daarin weinig steun krijgt van je moeder. Dat is echt heel zwaar.

Je hoeft niet te veranderen om goed genoeg te zijn. Jij verdient het om je fijn te voelen in je eigen kleren, met je eigen stijl, op jouw manier. Het is helemaal niet raar dat je je veiliger voelt in wijdere kleding — dat is jouw comfortzone, en dat is oké. Niemand zou je daartoe moeten dwingen iets anders te dragen.

Je moeder had nooit zo tegen je mogen praten. Ook niet als ze het ‘goed bedoelt’. Woorden kunnen pijn doen, zeker als ze over je lichaam gaan. En het is logisch dat dat oude gedachten weer naar boven haalt. Maar jij bent niet die gedachten. Jij bent meer dan dat. Je hebt eerder ook al stappen gezet (je noemt dat je net van sommige dingen af was), en dat bewijst hoe sterk je eigenlijk bent.

Als je merkt dat je weer veel aan sh denkt of plannen maakt om maaltijden over te slaan, is dat een signaal dat je hulp mag vragen. En dat verdien je. Je hóéft het niet alleen te doen. Heb je al iemand op school of ergens anders met wie je hierover kan praten? Of zou je dat misschien willen?

Je mag hier op het forum ook altijd blijven schrijven. Er zijn meer mensen die dit herkennen en je zullen begrijpen.

Ik stuur je een hele warme knuffel, als je die wil. 💛
Blijf alsjeblieft lief voor jezelf, ook al is dat moeilijk.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 11, 2025

Hai

Ik herken mezelf hier heel erg in, ik ben best wel onzeker over mijn lichaam en hou niet van strakke dingen. Ik heb simpelweg gewoon al mijn skinny jeans weggegooid, maar op de manier dat je moeder reageerde lijkt het me niet een heel goed plan. Je kan het natuurlijk altijd proberen, ze kan niet voor altijd boos blijven 

Veel succes met je situatie 

• May 11, 2025

@Hackalive Wat een superlieve reactie, moest er van huilen❤️

@JazzSkz4life ik durf dat niet echt maar bedankt voor de tip!

Groetjes🐥

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 11, 2025

Hai eendje, 

JIJ BENT PRECIES GOED ZOALS JIJ BENT!!😊😊🤗🤗🤗💕💕💕

Verder ben ik het helemaal eens met ​@Hackalive  en ​@JazzSkz4life ! 
Jij bent super dapper en je moet gwn dragen wat jij chil en mooi vindt. Daar heeft je moeder niks over te zeggen.

Groetjes en een knuffel, 

@123Flowertje  ♥️♥️

• May 13, 2025

@Hackalive elke keer als ik me slecht voel lees ik jouw reactie keer op keer, ik vind hem echt zozozo lief!❤️

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 14, 2025

Hey lieve ​@eendje ! Ik ben het ook eens met de anderen en ik hoop dat je trots voelt en dat je zoals ​@Hackalive  zegt steun vraagt en krijgt als je het nodig hebt. Dat mag en verdien je en dat helpt je verder. En wat goed dat je dit doet, hou vol en blijf posten en de reactie lezen! 😘

Liefs Tover xxx