agressief gedrag

  • 30 March 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

Hoi! Ik ben een meisje en ik ben 13 jaar en ik heb autisme, ik zit dus in de eerste klas en het ging allemaal heel goed totdat ik echt gewoon echt boos werd voor geen goede reden.

Bijvoorbeeld er was dus een jongen uit mijn klas en die noemde mij dus een hoer en daar werd ik echt boos om en heb hem toen uiteindelijk weggeduwd en tegen hem zitten te schreeuwen, wat ik best wel raar vind, want ik durfde dat vroeger niet en ik had dit dus nooit verwacht van me zelf.

En toen vandaag gebeurde het weer, ik werd weer boos en heb weer een jongen weggeduwd (omdat hij mij demend noemde en dat heerst dus in mijn familie) dus dan zit ik zo te schreeuwen en te huilen tegen die kinderen.

Ik weet niet waarom, mijn moeder zegt dat het door de puberteit komt, maar dat begon toch 2 jaar geleden (11 jaar) want toen werd ik ongesteld. Waarom is dat nu zo? Waarom doe ik zo boos voor geen goede reden? Ik vraag me dus af of dat ook bij jullie gebeurt, zo ja ik wil het graag horen! 


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik ben zelf ook 13 en ik ben ook autistisch. Ik heb soms ook wel een soort woede aanval waar ik niet echt iets tegen kan doen.

Ik ben wel aan het experimenteren met verschillende dingen om te doen in zo'n situatie om me niet zo agressief te voelen. Misschien dat het jou ook helpt:

Ik kijk om me heen en zoek naar 7 rode dingen in de kamer, 6 oranje, 5 gele, 4 groene, 3 blauwe, 2 paarse en 1 roze ding. Het helpt om je focus ergens anders op te richten en je emoties te kalmeren.

Ik ben zelf ook heel erg bezig met kristallen en ik heb een paar kristallen die helpen met agressie en dat helpt voor mij ook echt. Ik snap natuurlijk als je dat niet wilt doen en het is ook echt niet erg. Maar als je het wel wil proberen, dit zijn de kristallen die ik gebruik: Tijgeroog, Apatiet en Jade.

Ik hoop dat dit helpt!

Oh, nog goed om wel te weten, ik heb iets waarbij ik de gevoelens van andere mensen om me heen kan voelen en dan lijkt het net alsof het mijn eigen emoties zijn, dus soms is de woede niet altijd van mij. Maar toch hoop ik dat dit wel helpt!

Heel veel succes met het proberen!

Hey,

Het kan inderdaad door de puberteit komen. Bij mij word autisme vermoed, het is niet zeker (Mijn ouders zijn 100% overtuigd van wel) Bij mij kwamen me autisten trekjes pas op me 12. Daarvoor had ik wel al sommige dingen, maar toen werd er niet eens gedacht dat ik het had. Bij meisjes komt het soms wat later. Ik kan ook woedend worden zonder goede reden, maar ik word woedend op mezelf en verder heeft niemand er last van. (Niemand weet het ook)

Zoals @FAnoniem al zegt kun je afleiding zoeken. 

Succes!

Reageer